رئیس مرکز توسعه و سلامت کیش گفت : 4269 کودک زیر پنج سال در مرحله دوم اجرای طرح واکسیناسیون در مقابل بیماری فلج اطفال در جزیره کیش واکسینه شدند

محمد رضا رضا نیا درمورد زمان اجرای این طرح افزود : این طرح همزمان با دیگر مناطق مرزی و پرخطر کشور در طی دو مرحله و در ماه های دی و بهمن انجام گرفت .
وی افزود : در این طرح خانواده های ایرانی و غیر ایرانی تحت پوشش قرار گرفتند که از این تعداد 4269 کودک ایرانی زیر پنج سال ، 54کودک غیر ایرانی زیر پنج سال و 92 مسافر واکسینه شدند .
رئیس مرکز توسعه و سلامت اظهار داشت : بیش از یکصد نفر از کارمندان مرکز بهداشت و رابطین سلامت ، بسیج ، هلال احمر ، بهزیستی در قالب 40 تیم سیار، 13 تیم ثابت ، 8 ناظر و 20 نیروی پشتیبان برای اجرای این طرح فعالیت داشتند .
فلج اطفال بیماری عفونی ویروسی عصب دوست است که در صورت ابتلا شخص را تا ابد فلج می کند و می توان گفت هیچ درمان قطعی ندارد .
در کشور ایران از سال 2000 میلادی موردی از بیماری فلج اطفال مشاهده نشده و برای حفظ این سطح (حذف گردش ویروس وحشی) ، برنامه ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در کشور در نقاط مرزی و پر خطر کشور با فاصله زمانی یک ماه اجرا شد .
در این طرح از واکسن دو ظرفیتی خوراکی استفاده شد که هیچ عارضه خاصی دربر نداشت .
مرحله نخست این طرح از 25 دیماه به مدت پنج روز و مرحله دوم آن از 30 بهمن ماه به مدت پنج روز در کیش اجرا شد .
رضانیا همراهی مردم و مسئولان دراجرای این طرح را در کیش صد درصدی اعلام کرد

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.