یکدوره کارگاه اموزشی مهارت نه گفتن در مدارس دوره متوسطه کیش برگزارگردید .

در این دوره اقای تاج الدینی کارشناس مرکز توسعه سلامت کیش هدف از اجرای طرح آموزش توانمندی دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: مهارت نه گفتن يا رفتار قاطع به عنوان يكي از ابزارهاي مؤثر سلامت جسمي، رواني و اجتماعي شناخته مي شود .بسياري از نوجوانان به اين دليل دچار آسيب هايي مثل اعتياد به مواد مخدر و الكل مي شوند كه توانايي رفتار قاطع يا قدرت نه گفتن را ندارند. آنها اغلب رفتار انفعالي را بر مي گزينند. يعني براي اينكه حمايت و دوستي همسالان خود را از دست ندهند، در مقابل خواست هاي آنها مقاومت نكرده و دوستي خود را به بهاي ناراحتي خود و خانواده خود و يا آسيب ديدن حفظ مي كنند.
تاج الدینی  با تاکید بر اینکه آموزش رفتار قاطع يا مهارت نه گفتن از آموزش هاي ضروري دوران نوجواني است، ادامه داد : تجربه نشان داده است كه اكثر كساني كه به سيگار، مواد مخدر، رفتارهاي پر خطر جنسي ، الكل و ساير آسيب هاي اجتماعي دچار شـده اند، از سنين نوجواني و در اثر ارتباطات صميمي با همسالان دراين وادي پا گذاشته اند .
وی ابراز امیدواری کرد با آموزش مهارت هاي زندگي و مخصوصا رفتار قاطع به نوجوانان بتوانیم از بسياري از آسيب هاي آينده پيشگيري كرده، در عين حفظ دوستي و صميميت كه لازمه سنين نوجواني است، آسيب هاي ناشي از اين دوستي ها را به حداقل برسانيم.
 این کارشناس روانشناسی اظهار داشت : شرکت کنندگان در  این کارگاه آموزشی “قاطعیت و مهارت نه گفتن” در زمینه مسائل و مشکلات پیش روی در جامعه بویژه از بعد روانشناسی و جامعه شناسی مهارت های لازم را کسب کردند.
وی  برپایی این برنامه را یکی از آموزش های لازم با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی، دانست و گفت: هدف از برپایی این کارگاه ها ایمن سازی فردی و اجتماعی دانش آموزان در مقابل آسیب های اجتماعی، در زمینه فعالیت های پیشگیرانه و ارائه اطلاعات و ارتقای آگاهی برای جلوگیری از گرایش به آسیب های اجتماعی است.
 
شایان ذکر است این کلاس ها در دبیرستان پسرانه امام خمینی  و خوارزمی به مناسبت هفته سلامت مردان برگزار شد

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.