نخستین مانور جست و جو ، نجات دریایی و اطفاء حریق با شرکت 15 شناور بزرگ وکوچک ، یک بالگرد و 70 نفراز عوامل اجرایی در جزیره کیش برگزار شد .

رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی استان هرمزگان در حاشیه برگزاری مانور جست و جو و نجات دریایی و اطفا حریق گفت: این مانور با همکاری منطقه آزاد کیش و در راستای آغاز سفرهای نوروزی 96 در مسیرهای دریایی به ویژه غرب استان برای ایمنی بیشتر مسافران در آبهای جزیره کیش برگزار شد .
اسماعیل مکی زاده هدف از برگزاری این مانور را هماهنگی بیشتر عوامل اجرایی ، ارزیابی میزان آمادگی واحد های دریایی و هوایی در منطقه،کشف نقاط قوت و ضعف،مشارکت نهادها و سازمان های دریایی غرب استان،بررسی زمان پاسخگویی به شرایط اضطرار توسط تیم های جست و جو و نجات دریایی برای ارتقاء ایمنی جابجایی مسافران عنوان کرد.
رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی استان هرمزگان افزود : در این مانور 12 شناور بزرگ، سه شناور کوچک ،یک بالگرد نیروی دریایی و 70 نفر از عوامل اجرایی حضور داشتند .
وی تصریح کرد در مانور جست و جو و نجات دریایی و اطفاء علاوه بر استفاده از شناورهای اداره بنادر و دریانوردی شناورهای از منطقه آزاد کیش ،ارگانهای مختلف دریایی و همچنین شناورهای مسافربری شرکت داشتند.
  مکی زاده با تاکید بر اینکه به دنبال ارتقاء مسیرهای تردد دریایی هستیم گفت: در این راستا مسیرتردد دریایی ،پایانه های مسافربری و ایمنی شناورها را پیگیری و آموزش های لازم برای خدمه شناورها را برگزار می کنیم که این مانور نیز از جمله این اقدامات است.
وی با تاکید بر اینکه همکاران دریانوردی در نوروز 96 بصورت شبانه روزی در منطقه حضور دارند اظهار کرد: تیم کنترل بازرسی ایمنی از شناورهای مسافربری و دیگر شناورهای خدماتی ،تیم برج های کنترل در کنار تیم های منطقه آزاد کیش حضور دارند .
به گزارش ایرنا ،مسئول دبیرخانه سفرهای نوروزی در استان هرمزگان به شناورهای حاضر در مانور اشاره کرد و گفت : ناجی 11 از بندر کیش ،ناجی 10 از بندرلنگه ،شناورمسافری نوید دریا، دنا و رانیا ، شناور نجات دریابانی ، 2 شناور و قایق همیار ناجی ،2 شناور جت اسکی ، دو قایق از دریابانی ،یک قایق از منطقه آزاد کیش ،یک فروند یدک کش آتشخوار،یک فروند بالگرد ،خودرو آتش نشانی و امبولانس هلال احمر جمله امکاناتی بودند که در این مانور حضور داشتند.
در این مانور علاوه بر اطفاء حریق، ناجیان اقدام به نجات جان شش نفر از افرادی که در دریا گرفتار شده بودند کردند.
در این مانور، رئیس اداره بندر و دریانوردی کیش،مدیر بندر تجاری کیش،مدیرکل فرودگاه کیش و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.