فرمانده نیروی انتظامی کیش با اشاره به اینکه اولویت نیروی انتظامی در کیش رعایت امنیت و آرامش گردشگران و کیشوندان است از برخوردقاطع پلیس با هنجارشکنان اجتماعی به خصوص در آخرین چهارشنبه سال خبرداد و گفت: فروشگاه های عرضه کننده مواد محترقه پلمپ شده و هنجارشکنان تا ۱۳ فروردین میهمان نیروی انتظامی خواهند بود .

سرهنگ «رحیم جهانبخش» فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش در نشست خبری که به مناسبت اطلاع رسانی موارد نوروزی در ستاد این فرماندهی تشکیل شده بود با اشاره به اینکه اولویت نیروی انتظامی ایجاد آرامش برای مسافران و کیشوندان است گفت: نیروهای پلیس در ایام نوروز با ۶۰۰ نیروی فعال و با شعار «آرامش و نشاط بهاری با قانونمندی و نظم اجتماعی» آماده ارائه خدمت به مسافران و کیشوندان است.

وی با بیان اینکه نوروز از اعیاد مهم و تاریخی ایران اسلامی است که با آموزه های دینی تلفیقی بسیار زیبا ایجاد کرده است افزود: نیروهای پلیس همراه روزهای پایانی و چهارشنبه آخر به صورت ۱۰۰ درصد آماده خدمات رسانی است تا مردم ایران اسلامی به خصوص ساکنان و گردشگران جزیره مرجانی در آرامش و شادمانی روزهای خوش و خاطره انگیزی را در جزیره داشته باشند.

جهانبخش با تاکید بر اینکه نشاط و شادمانی از کلیدواژه های مهم شعار سال نیروی انتظامی در ایام نوروز است اظهار کرد: نیروی انتظامی تلاش می کند تا آرامش مردم به طور کاملا محسوس و در سطح قابل قبولی صورت پذیرد اما این نشاط و شادمانی باید توام با هنجارهای اجتماعی و چارچوب های قانونی تعیین شده باشد تا علاوه بر حفظ ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی موجب از بین بردن آرامش و آسایش دیگر هموطنان نباشد.

وی با اشاره به اینکه لبخند رضایت و نشاط عمومی می تواند توسعه یافتگی، کاهش جرائم و انبساط روانی برای مردم و جامعه به همراه داشته باشد تاکید کرد: به هر میزان نشاط و شادمانی مردم همگام با هنجارهای اجتماعی باشد شاهد کاهش پرخاشگری و جرائم مختلف در جامعه خواهیم بود.

جهانبخش افزود: نشاط بهاری به مفهوم خروج از هنجارهای اجتماعی و قانون نیست و عین نظم و زیبایی است.

وی همچنین بر رعایت حجاب و عفاف اسلامی، رعایت خوش رفتاری با مردم به خصوص مسافران توسط کسانی که خدمات ارائه می کنند تاکید کرد و افزود: برخورد مناسب و همراه با حسن خلق یکی از مزیت هایی است که می تواند در ماندگاری نشاط در مسافران و توسعه ماندگاری آن ها در کیش موثر باشد که پلیس نیز در این حوزه پیشگام و در خط اول ایستاده است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه پلیس در برخورد با تخلفات و هنجارشکنی های اجتماعی با کسی تعارف ندارد از برخورد قاطعانه با متخلفان خبردادو افزود: برای جلوگیری از آسیب های جسمی و روانی در چهارشنبه آخر سال از مردم درخواست می شود که با توجه بیشتر به جوانان و نوجوانان در کمپین نه به ترقه همراه و همگام باشند.

وی با اشاره به اینکه کیش با فرهنگ بالای ساکنان آن می تواند در این خصوص نیز به عنوان یک الگو مطرح باشد گفت: چه خوب است کیش که همیشه در رعایت ضوابط وتوسعه فرهنگ های زیبای ایرانی اسلامی پیشقدم بوده است در این حوزه نیز پیشقدم باشد و به احترام شهدای آتش نشان و در راستای حفظ محیط زیست، طبیعت، آرامش و سلامت جسمی و روحی از به وجود آمدن صداهای ناهنجار که زیبایی بی نظیر کیش را مورد هجمه قرار می دهد جلوگیری کنند.

جهانبخش با اشاره به اینکه پلیس با ایجاد نشاط و شادمانی مخالف نیست تصریح کرد: رویکرد پلیس در چهارشنبه آخر سال خانواده و محله محوری است و بهتر است که افراد خانواده در محله خود یک روز زیبا و سنتی را با هم به شادی و نشاط بپردازند زیرا مطلوب نیست تا برای به وجود آوردن یک شادی کاذب چند دقیقه ای از مدار قانون و اخلاق خارج شد و ناهنجاری های اجتماعی  را رقم زده و آسیب جانی برای خود و دیگران ایجاد کرد.

وی از فعالیت ۶ پایگاه پلیس در ایام نوروز علاوه بر مقرهای حاضر خبردادو افزود: با هماهنگی های صورت گرفته در جلسات و نشست های نوروزی هلال احمر، آتش نشانی، بیمارستان، پلیس و تمامی نیروهای امدادی وخدماتی به صورت ۱۰۰ درصد در ایام نوروز آماده خدمات رسانی به مسافران و گردشگران جزیره کیش خواهند بود.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش در مبادی ورودی کیش مسافران با قوانین و فرهنگ حاکم بر جزیره کیش آشنا شده و اطلاعات لازم را کسب خواهند کرد.

برخورد با متکدیان و جمع آوری و طرد معتادان متجاهر از جمله طرح هایی است که جهانبخش به آن ها اشاره کرد و گفت: در هفته قبل نیز تعداد بیش از ۴۵ معتاد متجاهر و ولگرد از کیش جمع آوری و طرد شدند و این طرح همچنان ادامه داشته و نیروهای پلیس به صورت مستمر در حال رصد بخش های مختلف کیش هستند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه اولویت پلیس ایجاد شرایط امن، شاد و پر نشاط برای مردم است بر شادی چهارشنبه آخر سال به صورت خانوادگی و محله محور تاکید کرد و افزود: در کیش هیچ مکانی به عنوان مکان تجمیعی برای چهارشنبه آخر سال وجود ندارد و این مصوبه به صورت کشور است و از هر گونه تجمعی ممانعت خواهد شد.

جهانبخش ضمن تاکید بر برخورد با افراد قانون شکن از برخورد قاطع با فروشندگان مواد محترقه و منفجره خبرداد و افزود: واحدهای صنفی که اقدام به فروش محترقه کنند تا ۱۵ فروردین پلمپ شده و صاحبان آن ها نیز در این ایام میهمان نیروی انتظامی خواهند بود.

وی حمل و نقل هیزم به سمت حاشیه شهر را تخلف دانست و افزود: روشن کردن آتش در حاشیه شهر و جنگل های اطراف که دارای درختان خشک می باشند و موجب آتش سوزی می شود ممنوع است و با متخلفان برخورد می شود.

فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش تاکید کرد: هیچ یک از رده های خدماتی پلیس در ایام نوروز تعطیل نیست و ادارات گذرنامه، اتباع خارجی، اماکن، نظام وظیفه و دیگر واحدهای تخصصی به صورت کامل به ارائخ خدمات به مردم می پردازند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: جابجایی اثاثیه منزل در ایام نوروز بدون دریافت نامه از کلانتری محل ممنوع بوده و کسانی که قصد نقل و انتقال لوازم منزل دارند باید با هماهنگی نیروی انتظامی و کلانتری محل اقدام به این کار کنند.

جزیره کیش با بیش از ۹۱ کیلومتر مساحت در میان آب های نیلگون خلیج فارس هر ساله شاهد حضور بیش از یک میلیون و هشتصد هزار گردشگر داخلی و خارجی است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.