رئیس پلیس راهور کیش با اشاره به ساماندهی اجاره خودروهای بدون راننده از اعمال محدودیت های ترافیکی در ایام نوروز خبرداد.

سرگرد رضا سخایی رئیس پلیس راهورر کیش در نشست خبری که روز شنبه در محل ستاد نیروی انتظامی ویژه کیش برگزار شد از اجرای طرح ترافیکی نوروزی خبرداد و گفت: در ایام نورز محدوده های پرترافیک دارای محدودیت تردد خواهند بود.

وی افزود: به دلیل افزایش حجم ترافیکی وخودروهای گردشگران در ایام نوروز از ۲۷ اسفند ۹۵ میدان ساحل  به سمت میدان آبشار تا سه راه پروین اعتصامی یکطرفه می شود و در روز اول فروردین این مسیر کاملا مسدود خواهد بود.

سخایی تاکید کرد: در روز اول نوروز این مسیر از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۸ مسدود خواهد شد

وی همچنین از کیشوندان درخواست کرد در ایام پرترافیک نوروز مردم از مسیرهای پر تردد مانند پردیس به سمت سیری در ساعت شلوغی  کمتر تردد داشته باشند تا بار ترافیکی این مسیر کاهش یابد.

رئیس پلیس راهور کیش با اشاره به راه اندازی خط مستقیم ۱۲۰ راهور که در تمام ساعات شبانه روز قابل دسترسی است وبا همراه اول می توان با آن ارتباط برقرار کرد گفت: در تلاش هستیم تا با خطوط ایرانسل نیز این ارتباط برقرار شود و مردم می توانند تمامی اطلاعات مورد نیاز ترافیکی خود را دریافت کنند همچنین شکایات و پیشنهادت خود را به پلیس راهور انتقال دهند.

وی در رابطه با ساماندهی اجاره خودروهای بدون راننده(رنت) اظهار کرد: در راستای تشخیص خودروهای اجاره بدون راننده در سطح شهر با هماهنگی شورای ترافیک آرم و مشخصه شرکت های اجاره دهنده این خودروها در سمت راست شیشه جلو و عقب آن ها نصب می شود.

به گفته این مقام مسئول در پلیس راهور کیش، کسانی که خودروهای بدون راننده اجاره می کنند علاوه بر توجیه توسط شرکت مربوطه باید دفترچه راهنمای اطلاعات مربوط به قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش را با خود داشته باشند و رانندگانی که این دفترچه را همراه نداشته باشند مشمول توقیف خودرو خواهند شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد ساماندهی انجام شده است گفت: تمامی قراردادهای اجاره خودروها توسط شرکت های مختلف یکسان سازی شده و دستورالعمل های لازم به آنان ارائه شده است و قراردادها باید دارای مهر برجسته باشند.

سخایی از برخورد با شرکت هایی که به صورت غیر مجاز اقدام به اجاره خودرو می کنند خبرداد و افزود: با همکاری دادستانی و دستور قضایی با این شرکت ها برخورد شده و خودروهایی که توسط آنان اجاره داده می شود توقیف و به پارکینگ هدایت می شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه محدودیتی برای ورود خودرو به کیش وجود ندارد از برگزاری کلاس های آموزشی برای رانندگانی که با خودروهای شخصی قصد ورود به جزیره کیش را دارند خبرداد و خاطر نشان کرد: تمامی رانندگانی که با خودروهای شخصی قصد ورود به کیش را دارند ابتدا در یک دوره آموزشی در مبادی ورودی حضور یافته و با قوانین و فرهنگ رانندگی در کیش آشنا می شوند.

جزیره مرجانی کیش با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در جنوبی ترین بخش از سرزمین ایران اسلامی در ایام نوروز شاهد حضورتعداد کثیری از گردشگران داخلی وخارجی است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.