دسته: خبرهای بومی

رئیس جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با تاکید بر اینکه برای حمایت از تولیدات داخلی نیازمند یک عزم ملی هستیم، گفت: مردم بدانند خرید کالاهای خارجی تیری به قلب کارگران ایرانی است.

سهیل اسدی کنی روز سه شنبه در مورد حمایت از تولید کنندگان کالاهای داخلی و همچنین کارگران افزود: حمایت از تولیدات داخلی باعث جهش در اقتصاد کشور خواهد شد و می تواند از نظر گردش مالی و درآمدی جایگزین صنعت نفت شود.
وی تصریح کرد: در قوانین موجود کارفرما کمرنگ دیده شده و تا زمانی که کارفرما وجود نداشته باشد حمایت از کارگر نیز معنایی ندارد .
اسدی کنی افزود: برای ساخت و راه اندازی کارگاه های تولیدی باید شرایط ارائه مجوزها و تسهیلات حمایتی بانکی برای تولید کنندگان آسان باشد تا تولید کنندگان تمایلی به ایجاد کارگاه داشته باشند .
رئیس جامعه بازاریان و بازرگانان کیش اضافه کرد: امروز هر کسی که تعدادی از افراد را در مجموعه خود بکار می گیرد باید از آن حمایت شود .
اسدی کنی گفت: بخش خصوصی با تمام شرایط سخت توانسته از عهده کار خود در بازار بر آید و دولت نیز تنها باید در برخی مواقع برای کنترل و حفظ تعادل بازار ورود کند.
وی افزود: بانکها باید موظف شوند تا به کارگاه های تولیدی که تعداد زیادی کارگر در آنها مشغول فعالیت هستند وام های کم بهره بدهند تا سرمایه گذار و تولید کننده به ایجاد کارگاه تشویق شود .
اسدی کنی با تاکید بر اینکه حمایت از کارگاه های تولیدی بزرگ باید بیش از کارگاه های کوچک باشد افزود : این کارگاه ها با تعداد کارگران خود بیشترین تاثیر را بصورت مستقیم و غیرمستقیم بر اقتصاد کشور دارند.
وی با بیان اینکه با وحدت و همدلی باید کالای ایرانی را به جایگاه اصلی خود برسانیم به ایرنا گفت: افزایش کیفیت نخستین گام در این راستا است، زمانی که کیفیت اجناس بالا برود در آن صورت می توان از مردم توقع داشت که بجای کالای خارجی اجناس ایرانی خریداری کنند.
رئیس جامعه بازاریان کیش افزود: در برخی مواقع مردم کالاهای ایرانی که بر آن برچسب یا نشان خارجی دارد، خریداری می کنند در صورتی که این کالا تولید داخل است اما چون تولیدات داخلی جایگاه واقعی خود را در بین مردم ندارد آنها به سمت خرید کالای در ظاهر خارجی می روند.
به گزارش ایرنا، توجه به تولید داخلی علاوه بر چرخاندن چرخ های اقتصاد کشور، به ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری درجامعه کمک می کند.
افزایش دانش فنی برای تولید انواع کالا، بالا بردن کیفیت تولیدات داخلی در کنار اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ سازی می تواند گامی در راستای خرید و مصرف کالاهای ایرانی باشد .
یکی از مزایای خرید کالاهای تولید داخلی جلوگیری از خروج ارز، رونق بازار اشتغال ، ایجاد رقابت سالم بین تولید کنندگان کالای داخلی و تلاش برای کیفی سازی آنها ، جلوگیری از ورود کالاهای غیر ضروری خارجی به داخل و رونق اقتصاد کشور است.

برچسب ها :