دسته: خبرهای بومی

 دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت :در طرح بسيج سلامت نوروزي تا پایان روز 13فروردین با تلاش خستگی ناپذير بازرسان پرتلاش بهداشت محيط کیش تعداد بازرسی های انجام شده در ايام نوروز در کیش 1667 موردرسید.

 دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت :در طرح بسيج سلامت نوروزي تا پایان روز 13فروردین با تلاش خستگی ناپذير بازرسان پرتلاش بهداشت محيط کیش تعداد بازرسی های انجام شده در ايام نوروز در کیش 1667 موردرسید.
وي با اشاره به اجرای موفق طرح در کیش با استقرار اکيپ هاي بازرسي و رصد شبانه روزی مراکز توليد و فروش موادغذایی و همچنین تهيه نمونه‌های مختلف بمنظور پايش سلامت مواد عرضه شده توسط متصديان و فروشندگان موادغذایی،اين مهم را يکي از فاکتورهاي اصلي ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه برشمرد .
 
دکترمحمدرضا رضانیا اظهار کرد: در طرح تشدید بازرسیها در ایام نوروز وافزایش  نظارت بر صنوف مختلف تهیه و توزیع مواد خوراکی از اول اسفند 95لغایت 13فروردین  96 مقدار 15098کیلو مواد غذایی غیر قابل مصرف  توسط کارشناسان و بازرسان واحد بهداشت محیط کیش از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی درمناطق مختلف کشف و ضبط شد و به دلیل غیرقابل مصرف بودن از لحاظ بهداشتی و اتمام تاریخ مصرف آنها امحا شد.
وی افزود: واحد بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش از اول اسفند 95 تا 13 فروردین 96  ،  1667مورد بازدید، انجام داده و توصیه های لازم را به متصدیان این امور در توزیع و فروش ارائه داده است ، تعداد 509 مورد کلر سنجی آب ،صدور 36مورد اخطار بهداشتی  ،54 مورد نمونه برداری میکروبی آب ،75مورد نمونه برداری از مواد غذایی و معرفی 15 مورد به دادگاه ،وپلمپ 4 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی وصدور 1402 کارت تندرستی و رسیدگی به 50مورد شکایات بهداشتی را از اهم فعالیتهای بهداشت محیط کیش از ابتدای شروع تشدید نظارت های بهداشتی تا پایان روز 13فروردین عنوان کرد.
وی همچنین عنوان کرد :مرکز توسعه سلامت کیش از 25اسفند 95تا لغایت 13 فروردین 96  به 6592نفراز ساکنان و گردشگران خدمات بهداشتی درمانی درمانی ارائه کرده است.
این مسئول با بیان اینکه این مرکز همه روزه در دو نوبت صبح و عصر  به مراجعه کنندگان ارائه خدمات بهداشتی ودرمانی کرده است گفت: از25اسفند95 لغایت 13   فروردین 96 تعداد  6592 نفر  به بخش های مختلف مرکز سلامت جامعه بوعلی و پایگاه های صدف و سحر مراجعه و خدمات مطلوبی دریافت کردند.
وی همچنین اعلام کرد تیم کنترل و مراقبت بیماریهای مرکز توسعه سلامت کیش در تمامی ساعات شبانه روز آمادگی مواجهه با هرگونه بحران احتمالی مانند بروز اپیدمی های واگیر خصوصا بیماریهای منتقله از آب و غذا را داشت که خوشبختانه هیچ مورد بحرانی در ایام نوروز را شاهد نبودیم واین حاصل تلاش مستمر بازرسان بهداشتی در امر کنترل مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی ،آشامیدنی و آرایشی بود.
دکتر رضانیا ضمن قدردانی صمیمانه از کلیه پرسنل بهداشتی و درمانی به خاطر تلاش های خالصانه آنها در ایام تعطیلات نوروزی در جهت تامین سلامت گردشگران و کیشوندان ،از تمامی متصدیان صنوف تهیه و توزیع اقلام خوراکی آشامیدنی و آرایشی ،بهداشتی و اماکن اقامتی به خاطر همکاری مناسب آنها با بازرسان بهداشتی تشکر کرد .
وی همچنین از همکاری و همدلی کلیه اعضاء ستاد نوروزی سازمان منطقه آزاد کیش خصوصا مدیر عامل محترم سازمان با مرکز توسعه سلامت کیش در راستای تامین سلامت جامعه در این ایام تشکر و قدردانی نمود.

برچسب ها :