مرکز توسعه سلامت کیش

در بازدیدهاي صورت گرفته از مراکز تهیه وتوزیع مواد غذایی و اماکن عمومی 72مورد متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شد.که از این تعداد 5مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی تعطیل شد.

با توجه به اهمیت سلامت یکایک افراد جامعه برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار و با عنایت به این يکي از مواردی که در سلامت افراد جامعه دخالت ویژه دارد، مراکز توليد، توزيع و عرضه مواد غذايي، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و اماکن عمومی مي باشد لذا در راستاي تحقق اهداف كلان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مبتنی بر تامين و حفظ سلامتي آحاد جامعه، دسترسي به آب و غذاي ايمن و سالم بعنوان يكي از اساسي ترين نيازهاي جامعه ، مرکز توسعه سلامت کیش در پنج ماهه نخست سال 96 از 3748 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی آرایشی و بهداشتی بازدید کرد.


دکتر رضانیا رئیس مركز توسعه سلامت کیش، گفت: واحد بهداشت محیط این مرکز با انجام (3748) مورد بازديد از مراكز تهيه و عرضه مواد غذائي ، اماكن عمومي و مراکز آرایشی و بهداشتی ، همچنین ،201 مورد نمونه برداری از مواد غذایی ،توانست امنيت غذايي و آرامش خاطر قابل قبولي براي ميهمانان وساکنان محترم کیش به ارمغان آورد.


دکتر رضانیا افزود: واحد بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش ، در حوزه آب نيز 129 مورد نمونه برداری میکروبی و شیمیایی از آب، رسالت بهداشتي خود را در زمنيه امنيت و بهداشت آب براي شهروندان و ميهمانان عملياتي نمايد.


وي تصريح كرد: بالغ بر8703كيلوگرم مواد غذایی  و همچنین لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته دراین بازه زمانی در کیش کشف و معدوم شد.


این مسئول  تاكيد كرد: در بازدیدهاي صورت گرفته از مراکز تهیه وتوزیع مواد غذایی و اماکن عمومی 72 مورد متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شد.که از این تعداد 5 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی تعطیل شد.


شایان ذکر است از ابتدای سال 96 تا پایان مرداد ماه تعداد 897 مورد کلر سنجی  انجام گرفت.


وی در پایان گفت : در راستای تکریم ارباب رجوع  نیز به 70 مورد شکایات واصله به این واحد رسیدگی شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.