مرکز توسعه سلامت و بهداشت جزیره کیش

دانش آموزان به علت قرار گرفتن در سنین رشد و بلوغ جسمانی نیاز ویژه ای به مصرف مکمل های آهن و ویتامین دی  دارند

دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در خصوص تهیه و توزیع قرص های مکمل آهن و ویتامین دی بین دانش آموزان گفت:قرص مکمل آهن در طول سال تحصیلی به مدت 16هفته، به صورت هفته ای یک بار در بین دانش آموزان دختر مقاطع اول و دوم دوره متوسطه توزیع می شود.
این مسئول افزود: به همت مرکز توسعه سلامت کیش این اقلام تهیه و به صورت رایگان در اختیار آموزش و پرورش کیش جهت توزیع بین دانش آموزان قرار داده شده که مانند سنوات گذشته  مکمل ویتامین دی به صوت ماهانه یک عدد قرص 50هزار واحدی در بین کل دانش آموزان دختر و پسر  دوره اول و دوم متوسطه توزیع می شود.
وی تصریح کرد: اجرای طرح مکمل یاری با قرص ویتامین D یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین برنامه‌ها است در واقع این ویتامین موجب افزایش جذب کلسیم از روده و انتقال آن به استخوان‌‌ها برای حفظ میزان کلسیم و فسفر می‌شود و کمبود آن نیز موجب پوکی استخوان در بزرگسالی و راشیتیسم در کودکی می‌شود.
دکتر رضانیا ادامه داد: قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید هفته‌ای دو بار به مدت 20 دقیقه همچنین مصرف ماهی، تخم مرغ، لبنیات، غلات و میوه‌ها می‌تواند در جبران کمبودهای ویتامین D موثر باشد.
وی با تاکید بر اهمیت مصرف مکمل ها در بین نوجوانان گفت: دانش آموزان به علت قرار گرفتن در سنین رشد و بلوغ جسمانی نیاز ویژه ای به مصرف چنین مکمل هایی دارند.
با اشاره به شیوع کمبود ویتامین دی در بین گروه های سنی مختلف کشور افزود: به گفته پزشکان نرمی و پوکی استخوان، افسردگی و افزایش احتمال بروز سرطان ها از جمله عوارض کمبود ویتامین دی است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.