دسته: خبرهای بومی
 توقیف دو فروند لنج صیادی متجاوز به آب های جمهوری اسلامی ایران در کیش

فرماندهی دریابانی کیش از توقیف دو فروند لنج صیادی خارجی متجاوز به آب های جمهوری اسلامی ایران و دستگیری ۱۶ خدمه این لنج ها در جزیره کیش خبرداد.

سرهنگ رحیم جهانبخش فرمانده دریابانی و نیروی انتظامی ویژه کیش صبح امروز در حاشیه توقیف دو فروند لنج صیادی قاچاق در آب های جزیره کیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این دو فروند لنج به همراه ۱۶ خدمه صبح امروز در ۸ مایلی داخل آب های جزیره کیش توقیف شده اند.

وی افزود: در راستای حراست از مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران در جزیره کیش دریابانان همیشه بیدار حوزه استحفاظی آب های کیش با دو فروند لنج متعلق به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس مواجه شدند که وارد آب های کیش شده و اقدام به صید غیر مجاز کرده اند.

فرمانده دریابانی کیش ادامه داد: در برخورد با لنج های یاد شده دریابانی کیش اقدام به دستور توقف به لنج ها کرد اما یکی از این لنج ها با عدم توجه به فرمان توقف قصد فرار داشت که با توان بالای نظامی و سرعت قابل توجه ماموران دریابانی در انجام ماموریت های محوله این لنج و خدمه آن توقیف شده و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

وی با تاکید بر اینکه دریابانی کیش همواره با قاطعیت با هرگونه تجاوز به آب های جمهوری اسلامی ایران برخوردمی کند افزود: این دولنج با استفاده از تورهای معروف به ترال که تمام آبزیان سطح دریا را جارو کرده و به هیچ موجود زنده ای رحم نمی کند در آب های کیش اقدام به صید کرده بودند که از آنان در حدود ۲ تن ماهی صید شده قابل مصرف کشف شد.

سرهنگ جهانبخش با اشاره به اینکه ارزش ریالی محموله توقیف شده ۴۰۰ میلیون ریال به نرخ صید از آب های کیش است افزود: آنچه مسلم است صید این تورها بیش از موارد یاد شده و از آبزیان متفاوت بوده که علاوه بر ایجاد خسارت به محیط زیست دریایی بسیاری از آبزیان غیر خوراکی را در معرض خطر نابودی قرار می دهد.

وی با تصریح بر اینکه با هر گونه تجاوز به آب های سرزمینی ایران اسلامی برخورد می شود خاطر نشان کرد: تفاوتی نمی کند که متجاوز لنج صیادی بوده یا کالای قاچاق یا شناورهای نظامی باشد زیرا دریابانان غیور و شجاع آب های جمهوری اسلامی ایران و جزیره مرجانی کیش همواره هوشیار و بیدار در حال انجام ماموریت هستند.

از ابتدای سال جاری با احتساب دو فروند لنج توقیف شده یازده فروند لنج خارجی متجاوز به آب های جزیره کیش توقیف و تحویل مقامات قضایی شده است.

جزیره کیش در میان آب های نیلگون خلیج فارس با بیش از ۳۷ هزار نفر جمعیت دارای نیروهای توانمند دریایی است که از مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران حراست و پاسداری می کنند.

تصاویر:

 

برچسب ها :