دسته: خبرهای بومی
محمد تقی جدیدی

عمر ناوگان بیشتر شرکت های هواپیمایی در ایران بیش از 25 سال است و سال ها از سوی کشورهای دیگر بی مهری دریافت کردند، شرکت های هواپیمایی مجبور بودند وسایل مورد نیاز خود را از چند واسطه تهیه کنند.

کاپیتان محمد تقی جدیدی، مدیر عامل شرکت هواپیمایی کیش ایر گفت: در راستای ارائه خدمات به کیشوندان و با درخواست انصاری لاری مدیرعامل منطقه ی آزادکیش قیمت بلیت های به مقصد یا از مبدا کیش را کاهش دادیم.

جدیدی افزود: این کار رسالتی بود که بر عهده ی ما قرار داشت و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری کیش ایر به جهت تقویت گردشگری تصمیم گرفتند قیمت بلیت ها کاهش یابد و با توجه به ظرفیت هایی که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در اختیار دارد حتی ضرر کردن در قیمت های پروازی مشکلی را به وجود نمی آورد.

مدیرعامل کیش ایر تصریح کرد: قیمت پایه برای کیش، رفت و برگشت 530 هزار تومان بود که الان به 450 هزار تومان تقلیل یافته است و بخش عمده ی پروازهای کیش به عهده ی چارترها بود که بخاطر کنترل بیشتر، 40 درصد پروازها را از آن ها پس گرفتیم و از دفاتر فروش سیستمی خود انجام می دهیم؛ بنابراین تثبیت این قیمت ها برای ما راحت تر است پس سقف قیمتی که چارتر کننده ها می توانند از مسافران دریافت کنند 450 هزار تومان است.

کاپیتان جدیدی خاطر نشان کرد: با 18 استان پل ارتباطی داریم که در استان های دیگر هم این تخفیف وجود دارد و در چند ماه آینده 5 استان دیگر به استان های ارتباطی با کیش اضافه می شود، هم چنین قیمتی هم برای ساکنان کیش یا همان کیش وندان در نظر گرفتیم که حق آب و گل به گردن مجموعه ی کیش ایر دارند و برای آن ها قیمت رفت و برگشت را به 418 هزار تومان کاهش دادیم و این قیمت ها که فعلا تا عید نوروز اجرا می شود در هیچ زمان و هیچ ماهی حتی در زمان پیک مصرف بالاتر نمی رود.

او گفت: هواپیمایی کیش بیشترین سهم را در پروازهای اربعین به خود اختصاص داده است و هم اکنون روزانه 2 پرواز با کیش ایر به سمت نجف انجام می شود و در روزهای نزدیک به اربعین به 4 پرواز می رسد که ما خود داوطلب کنترل قیمت ها بوده ایم و با توجه به بازرسی های انجام شده تاکنون تخلفی از هواپیمایی کیش در پروازهای اربعین مشاهده نشده است و در جلسه ای که هفته ی گذشته در دفتر آقای عابدزاده برگزار شد خود مسئولان هواپیمایی اذعان داشتند که هواپیمایی کیش در پروازهای نجف تاکنون تخلفی نداشته است.

کاپیتان جدیدی تصریح کرد: اتفاقاتی که در فرودگاه نجف افتاده و قیمت سوخت و خدمات فرودگاهی افزایش داشته است با هیچ کدام از فرودگاه های بزرگ دنیا سنخیت ندارد چون قیمت سوخت تقریبا 1/5 برابر قیمت سوخت در فرودگاه های بزرگ دنیاست یا قیمت خدمات فرودگاهی 2 برابر قیمت های جهانی است به همین خاطر مقرر شد در پروازهای به سمت نجف مقداری تجدید نظر شود اما با توجه به اینکه مردم بلیت خریداری کردند فعلا اتفاقی نمی افتد و تحمل این وضعیت به عهده ی شرکت های هواپیمایی است.

مدیرعامل هواپیمایی کیش افزود: عمر ناوگان بیشتر شرکت های هواپیمایی در ایران بیش از 25 سال است و سال ها از سوی کشورهای دیگر بی مهری دریافت کردند و شرکت های هواپیمایی مجبور بودند وسایل مورد نیاز خود را از چند واسطه تهیه کنند که با چند دست شدن و افزایش واسطه ها قیمت های گزافی را پرداخت کنند، در این شرایط قیمت سفرها خیلی گران تمام می شود؛مثلا یک ترمز فوکر حدود 300 میلیون تومان قیمت دارد که طبیعتا با افزایش لندینگ ها لوازم مصرفی هم باید تعویض شوند.

او گفت: هیچ شرکتی دوست ندارد در پروازهای خود تأخیر داشته باشد ولی همه ی تأخیرات اراده ای نیست چون الان فرودگاه مهرآباد از انبوه پروازها و ترافیک زیاد به مرز انفجار رسیده است، بنابراین برخی از تأخیرها غیرارادی هستند. مثلا در پروازهای چند شب گذشته که به علت دید پایین در فرودگاه نجف به تأخیر افتاد، جز معدود شرکت هایی بودیم که برای پروازهای خود جایگزین گذاشتیم و به مسافرین خدمات ارائه کردیم.

برچسب ها :