دسته: خبرهای بومی

به نظر می رسد مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش با بازدیدهایی که در حال انجام است همچنان در پی کشف و شناخت ناشناخته های جزیره مرجانی است تا با دست یابی به نتایج این بازدید ها و تجزیه و تحلیل مسائل راهکارهایی برای حل مشکلات بیابد.

به نظر می رسد مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش با بازدیدهایی که در حال انجام است همچنان در پی کشف و شناخت ناشناخته های جزیره مرجانی است تا با دست یابی به نتایج این بازدید ها و تجزیه و تحلیل مسائل راهکارهایی برای حل مشکلات بیابد. اما آنچه مشهود و مورد توجه است اینکه تا مدتی قبل بازدید های مدیرعامل در سکوت خبری انجام می شد و البته اگر در بازدیدی به صورت اتفاقی هم خبرنگاری حضور داشت به وی اعلام می شد که از پوشش خبری این بازدید اجتناب شود؛ و به قول معروف« شتر دیدی ندیدی». تا اینجای مطلب که بازدید ها در سکوت خبری انجام می شد و روز بعد از جریان بازدید خبردار می شدیم به خود وعده می دادیم که این بی خبری مبتلا به همه خبرنگاران جزیره است و باکی نیست.

اما قصه از جایی تغییر می کند که با وجود درخواست های ما برای نشست خبری با مدیرعامل جدید به بن بست می خورد و با یک « نه» به پایان می رسد و ما همچنان بیرون از گود نشسته، خبرها را از خروجی روابط عمومی سازمان دنبال می کنیم و در این میان سوال های ما نیز در کنار سوال های مردم بی پاسخ می ماند؛ تا اینکه خبری از خروجی یکی از خبرگزاری ها مبنی بر مصاحبه اختصاصی با مدیرعامل سازمان به چشم می نشیند؛ خبری که نشان از شکسته شدن  سکوت رسانه ای  دارد. آن هم با رسانه ای که به نوعی سوگلی رسانه ها محسوب شده و همواره در دوره مدیریت قبلی نیز در برنامه ها به صورت ویژه و خاص حضور داشت.

آنچه در دوره مدیریت قبل سازمان به وضوح شاهد بودیم اولویت دعوت از رسانه های خاص در برنامه ها بود و دیگر رسانه بسته به موقعیت و تمایل مدیران در ایجاد هیاهو و معرفی پروژه ها در بازدیدها و برنامه ها فراخوان می شدند.

و اما امید رسانه ها براین بود تا با حضور مسئولان جدید در مدریریت سازمان و روابط عمومی شاهد تغییر این رویه باشیم که گویی باز هم به در بسته خوردیم و وضعیت همانی است که بود. زیرا در بازدید امروز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از موسسه ورزش باز هم همان رسانه های مطرح گذشته حضور یافتند و دیگر رسانه ها در غباربی توجهی مدیران قدمی از خوزستان غبارگرفته هم پیش ترند. گویا همچنان باید برای دسترسی به اخبار منتظر انتشار آن ها از خروجی روابط عمومی سازمان یا رسانه های نورچشمی باشیم و یا عطای اخبار مدیریت و سازمان را به لقای آن بخشیده و بازار داغ خبرهای مردمی را همچون همیشه دریابیم تا باشد گره ای از گره های بی شمار مشکلات مردمی باز کنیم.

و اما سخن اخر ؛

مدیران عزیز روابط عمومی، مشاورین گرامی، مدیران ورزشکار و قدرتمند،  ایجاد محدودیت و دست چین کردن رسانه ها در بازدیدها، محدود کردن خروجی دیگر رسانه ها و انحصاری کردن اخبار، نه تنها کمکی به این مجموعه نخواهد کرد، بلکه سوالات بسیاری از رسانه ها و مردم بی پاسخ خواهد ماند که به مرور باعث بی اعتمادی به سیستم جدید خواهد شد.  اگر برای کارکردن در کیش در این خاکپاره مرجانی حضور یافته اید که بی تردید نیتی  جز این در شما نمی بینیم، حضور در جمع رسانه های محلی مانعی برای خدمت به کیش و کیشوندان نخواهد شد..

چه خوب گفت شاعر که " با ما به از این باش که با خلق جهانی"...

برچسب ها :