معاون عملیات پایگاه دریابانی كيش از کشف 8 هزار ليتر سوخت قاچاق از شناور صیادی در نقطه صفر مرزی خبر داد. 

معاون عملیات پایگاه دریابانی كيش از کشف 8 هزار ليتر سوخت قاچاق از شناور صیادی در نقطه صفر مرزی خبر داد.  
 
سرگرد "سیدحامد موسوی" در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق كالا، يك اكيپ از عوامل گشت دريايي ناوگروه شناوري جهت انجام گشت دريايي به نقطه صفر مرزی اعزام كه به يك فروند لنج صیادی که در حال گذر از مرز بود مشكوك می شوند.
 
معاون عملیات پایگاه دریابانی كيش تصریح کرد:پس از بررسي های اولیه شناور مذكور ،در یخچال هایی که برای نگهداری ماهی های صید شده استفاده می شد داراي مقدار قابل توجهي سوخت گازوئيل بوده و با توجه به محرز شدن سوخت قاچاق و بررسی دقیق تر از این شناور، تعداد 4 مخزن پر از گازوئیل در قسمت خن شناور مشاهده شد.
 
سرگرد موسوی با اشاره به دستگيري 9 خدمه این شناور که دو نفر از آنها اتباع غیرمجاز بنگالی بودند گفت: در این عمليات 8 هزار ليتر سوخت گازوئيل قاچاق و یک تن ماهی کشف و ضبط شد و شناور مذکور جهت سير مراحل قانوني به اسكله بندرگاه كيش منتقل و پرونده اي در اين خصوص تشكيل و تحويل پليس آگاهي گرديد.  

وی افزود: طی اظهارات ناخدای لنج صیادی متخلف سوخت گازوئیل و ماهی های صید شده را از سایر شناورها جمع آوری و قصد فروش در آن طرف مرزهای آبی را داشته است.
 
معاون عملیات پایگاه دریابانی كيش پديده قاچاق را يك عمل خلاف شرع و ضربه به اقتصاد ، هويت ملي و برنامه ريزي كشور دانسته و اشاره كرد: اگر امروز در مرزها با اين پديده به شدت مقابله نشود، زمينه ساز تضعيف توليد داخلي و ترويج اشتغال ناسالم خواهد بود .

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.