جانشين پايگاه درياباني كيش از كشف 36 هزار460 نخ سيگار قاچاق توسط كاركنان پاسگاه بندرگاه اين فرماندهي خبر داد. 

جانشين پايگاه درياباني كيش از كشف 36 هزار460 نخ سيگار قاچاق توسط كاركنان پاسگاه بندرگاه اين فرماندهي خبر داد.

سرهنگ علی اصغر جمالی با اعلام اين خبر گفت: در راستاي مبارزه با هرگونه قاچاق كالا و ورود كالاي ممنوعه به جزيره كيش، با هوشياري مرزبانان اين فرماندهي، از ورود سيگار قاچاق به جزيره كيش جلوگيري شد.
وی افزود: با تلاش ماموران پاسگاه بندرگاه دریابانی كيش و در اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالاي ممنوعه پس از بازرسي خودروها و كاميون هايي كه با لندينگ كرافت وارد جزيره مي شدند، تعداد 36 هزار 460 نخ سيگار قاچاق با مارك هاي گوناگون كشف و ضبط گرديد.
جانشين درياباني كيش در ادامه به آسيب هاي مصرف دخانيات پرداخت و گفت: سيگاري ‏ها 10 برابر بيشتر از ديگران دچار مشكلات قلبي عروقي مي ‏شوند و احتمال ابتلا به سرطان‏ هايي مانند دهان، ريه، مري، معده و كليه را افزايش مي ‏دهد.
سرهنگ علی اصغر جمالی تصريح كرد: اين ها نمونه ‏هايي از خطراتي است كه سلامت سيگاري ‏ها را تهديد مي ‏كند اما مضرات سيگار تنها براي خود فرد سيگاري نيست و دود سيگار در چشم ديگران هم مي ‏رود.
جانشين درياباني كيش در پايان با هشدار به جوانان درباره تبليغات سوء و دروغين شركت هاي مختلف توليد كننده سيگار خاطرنشان كرد: توليدكنندگان مواد دخاني و بازار فروش آن، جوانان را هدف قرار داده و از طريق تبليغ، طرح ها و بسته بندي هاي جذاب و مورد دلخواه نوجوانان و جوانان و همچنين بكارگيري عناوين دروغي مانند لاغري، به جلب توجه اين گروه سني براي فروش بيشتر مي پردازند.
گفتني است، در اين رابطه پرونده تشكيل و متهمان به همراه اقلام مكشوفه جهت اقدامات قانوني تحويل مراجع قضايي گرديد .

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.