دوره آموزش پلیس گردشگری در دانشگاه علمی کاربردی کیش فراهم شد

غلامرضا حکمتی روز شنبه عنوان کرد: بر اساس اعلام نیاز سازمان منطقه آزاد کیش و با هدف آموزش فعالان حوزه خدمات گردشگری ، پس از بررسی لازم شرایط آموزش متناسب با نیاز پلیس حوزه گردشگری در این دانشگاه تدوین شد.
وی اظهار کرد: با توجه به حوزه کاربردی این واحد آموزشی در حوزه گردشگری ، کمیته داخلی این واحد علمی دروس متناسب با این دوره اموزشی پودمانی را تعیین و تصویب نمدند.
حکمتی افزود: در این راستا این آمادگی را داریم تا در ترم مهرماه سال آینده با توجه به وضعیت موجود این دانشگاه ، تا سقف 25 دانشجو را برای گذراندن 420 ساعت آموزش کاربردی، پذیرش کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا و براساس ساختار گردشگری بین المللی مرکز آموزش علمی ـ کاربردی کیش، برای اولین بار اقدام به تدوین و برگزاری دوره حرفه ای پلیس گردشگری در جزیره کیش، با هدف بهتر دیده شدن حرفه پلیس گردشگری در کشور و لزوم و اهمیت آن در صنعت گردشگری، نمودیم.
رییس دانشگاه جامع علمی - کاربردی کیش گفت: ماموریت‌ این دانشگاه براساس اساسنامه روشنی است که رشته‌ها باید مهارتی و شغلی شوند.
حکمتی افزود: هدف و رسالت دانشگاه را می توان چنین عنوان کرد که «هر ایرانی یک مهارت» و در حقیقت رسالت دانشگاه علمی کاربردی تغییر فرهنگ مدرک گرایی به مهارت گرایی است.
وی اظهار کرد: مرکز آموزش علمی ـ کاربردی کیش، هم اکنون در تمام حوزه های صنعت گردشگری، از جمله رشته های مدیریت گردشگری، هتلداری و تشریفات، دارای دوره های کاردانی و کارشناسی می باشد و با توجه به رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدام به برگزاری دوره های کوتاه مدت پودمانی در صنعت گردشگری می نماید.
دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی تنها متولی نظام آموزش عالی علمی ـ کاربردی است که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اداره می‌شود.
هدف دانشگاه جامع، فراهم آوردن موجبات مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیر دولتی برای آموزش نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور می‌باشد به نحوی که دانش‌آموختگان بتوانند برای فعالیتی که به آن‌ها محول می‌شود، دانش و مهارت لازم را کسب نمایند.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.