جانشین پایگاه دریابانی کیش از کشف 21 هزار ليتر سوخت قاچاق از دو شناور صیادی در 15 مایلی شرق جزیره کیش خبر داد.

سرهنگ "علی اصغر جمالی " در گفتگو با خبرنگاران جزیره کیش گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق كالا، يك اكيپ از عوامل گشت دريايي ناوگروه شناوري جهت انجام گشت دريايي به نقطه صفر مرزی اعزام كه به دو فروند لنج صیادی که در حال گذر به سمت مرز بودند، مشكوك می شوند.
 
جانشین  پایگاه دریابانی كيش تصریح کرد: پس از بررسي های اولیه شناور مذكور ،در یخچال هایی که برای نگهداری ماهی های صید شده استفاده می شد داراي مقدار قابل توجهي سوخت گازوئيل بوده و با توجه به محرز شدن سوخت قاچاق و بررسی دقیق تر از این شناور، تعداد 4 مخزن پر از گازوئیل در قسمت خن هر دو شناور مشاهده شد.
 
سرهنگ جمالی با اشاره به دستگيري 5 خدمه این شناور گفت: در این عمليات 21 هزار ليتر سوخت گازوئيل قاچاق کشف و ضبط شد و شناورهای مذکور جهت سير مراحل قانوني به اسكله بندرگاه كيش منتقل و پرونده اي در اين خصوص تشكيل گرديد.  
 
جانشین پایگاه دریابانی كيش پديده قاچاق را يك عمل خلاف شرع و ضربه به اقتصاد ، هويت ملي و برنامه ريزي كشور دانسته و اشاره كرد: اگر امروز در مرزها با اين پديده به شدت مقابله نشود، زمينه ساز تضعيف توليد داخلي و ترويج اشتغال ناسالم خواهد بود .

 گفتنی است این شناورها فاقد هر گونه مدارک صیادی و دریانوردی بوده است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.