دسته: خبرهای بومی

جانشين پايگاه درياباني کيش از کشف 27 هزار ليتر سوخت قاچاق و توقيف سه فروند لنج صيادي خبر داد.

سرهنگ علي اصغر جمالي روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق كالا و سوخت و بر اساس اخبار واصله مبني بر قاچاق سوخت، دو اكيپ از عوامل گشت دريايي ناوگروه شناوري براي انجام گشت دريايي در سطح حوزه استحفاظي اعزام و در 10 مايلي جزيره فارور به سه فروند لنج صيادي که در حال گذر به سمت مرز بودند، مشكوك مي شوند.

وي با اشاره به اينکه لنج ها از بنادر فرعي و سواحل هرمزگان خروج کرده تا سوخت قاچاق را به شناورهاي بيگانه که در خارج از آب هاي انحصاري و اقتصادي جمهوري اسلامي ايران بودند، انتقال دهند، توقيف و محموله آنان مورد بررسي قرار گرفت.

جانشين پايگاه درياباني كيش تصريح کرد: در بررسي هاي اوليه مشخص شد، شناورهاي توقيف شده فاقد هر گونه مدارک دريانوردي و ادوات صيادي بوده و صرفاً در زمينه سوخت قاچاق فعاليت دارند و با توجه به داشتن گازوئيل قاچاق، شناورهاي توقيفي به همراه خدمه آنان به اسکله صيادي ميرمهناي کيش منتقل شدند.

سرهنگ جمالي افزود: ماموران درياباني در بازرسي از اين سه شناور موفق شدند مقدار 27000 هزار ليتر سوخت گازوئيل قاچاق را کشف و 10 نفر خدمه آن را دستگير کنند.

وي با اشاره به اينکه با توقيف اين شناورهاي به ظاهر صيادي، 10 نفر خدمه دستگير شده اند، ادامه داد: از ابتداي امسال 13 شناور که 2 فروند آن لندين گرافت و 11 فروند شناور صيادي بودند، توقيف و 110 هزار ليتر سوخت قاچاق کشف و 64 نفر در اين رابطه دستگير و تحويل مراجع قضائي شده است.

جانشين پايگاه درياباني کيش با هشدار به صياداني که اقدام به قاچاق سوخت و فرآورده هاي شيلاتي مي کنند، گفت: صيادنماهايي که پس از دريافت سهميه سوخت خود به جاي استفاده از آن و کسب درآمد حلال اقدام به قاچاق سرمايه هاي ملي و فروش آن به بيگانگان و کسب درآمد نامشروع مي کنند، آگاه باشند که مرزبانان و دريابانان کشور با تمام توان از مرزهاي جمهوري اسلامي ايران حراست کرده و با آنان به شدت و با قاطعيت تمام برخورد خواهند کرد.

برچسب ها :