دومین ماراتن برنامه نویسی سلامت ایران که با حضور 20 تیم درپردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف کیش برگزار شد پس از 72 ساعت رقابت سنگین با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه این رویداد مهم علمی و فناوری که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور وجمعی از اساتید برتر کشور برگزار شد غلامحسین مظفری با تقدیر از برگزار کنندگان این رویداد مهم در جزیره کیش اظهار کرد: خوشحالیم که میزبان برنامه های خلاق محور در کیش باشیم.

وی با ابراز خرسندی از حضور دانشگاه های بزرگ کشور در کیش افزود: در یک جمع بندی به این نتیجه رسیدیم که از ظرفیت های دانشگاه های مستقر در کیش، زیرساخت های موجود و حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بهترین ها درحوزه علوم را در جزیره کیش گرد هم آورده و از این فرصت و ظرفیت استفاده کنیم.

مظفری به خرید ساختمانی برای اختصاص دادن به فعالیت های فناوری و دعوت از نخبگان کشور و استارتاپ برای ایجاد زمینه  و بستر فعالیت های دانش بنیان در حوزه علوم مختلف  در کیش اشاره کرد.

علی سلک غفاری رئیس پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف کیش نیز در این آیین با اشاره به بررسی 4 چالش در حوزه نظام سلامت در این ماراتن اظهار کرد: جوانان حاضر در این رویداد در قالب 20 تیم در گروه های 4 تا 6 نفره به مدت سه روز برنامه نویسی در چالش بیماری های دیابت، تنفسی، قلب و عروق و سرطان را انجام دادند.

وی با تاکید بر حمایت های دانشگاه ها و مسئولان حوزه های مختلف از جوانان نخبه افزود: انجام کارهای گروهی و یافتن راه حل خلاقانه، شناسایی ظرفیت ها و استعدادها و جذب سرمایه گذاران در راستای گسترش علم و فناوری و حمایت از شرکت های دانش بنیان از اهداف اصلی برنامه نویسی است.

غفاری با اشاره به استقرار دبیرخانه دائمی ماراتن های سلامت کشور در کیش گفت: برگزاری موفق این رویداد با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه گذاران بخش خصوصی به میزبانی پردیس بین الملل صنعتی شریف کیش موجب شد تا سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت بهداشت برای برپایی دبیرخانه دائمی ماراتن های برنامه نویسی سلامت در کیش به توافق برسند.

استقرار موسسه فناوری های نوین سلامت در جزیره کیش نیز خبر خوش دیگری بود که توسط رئیس پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف کیش در اختتامیه دومین ماراتن سلامت کشور اعلام شد.

گروه های «حبه»، « بوک پوینت »و « پاردیک»، به عنوان تیم های اول تا سوم رویداد بزرگ و مهم دومین ماراتن سلامت کشور جوایز 300 میلیون ریال برای گروه اول، 200 میلیون ریال برای گروه دوم  و 100 میلیون ریال برای گروه سوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین گروه «از شنبه رژیم » به دلیل رابطه و تجربه کاری موفق اعضای گروه و تیم « بهتا» نیز به عنوان خلاقیت برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

دومین ماراتن برنامه نویسی سلامت از هفتم اردیبهشت با حضور 120 نفر از استعدادهای برتر حوزه های مختلف سلامت و برنامه نویسی در کیش آغاز شد و عصر دوشنبه نهم اردیبهشت طی مراسمی که در آن از برگزار کنندگان و داوران تقدیر شد پایان یافت.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.