نقدی بر رفتارهای ناشایست و نامتعارف رییس اداره ثبت شرکت ها و مالکیتهای صنعتی سازمان منطقه آزاد کیش

نقدی بر رفتارهای ناشایست و نامتعارف رییس اداره ثبت شرکت ها و مالکیتهای صنعتی سازمان منطقه آزاد کیش

جایگاه “حقوق اداری “مردم در قوانین:

“حقوق اداری” یعنی؛«حمایت از حقوق و آزادی های مردم در برابر قدرت نظام اداری».

رضایتمندی مردم و رعایت انتظارات موجه آنها و تلاش نظام اداری برای تامین مطالبات بحق و قانونی آنان، از مباحث مهم حقوق اداری و مدیریت بخش عمومی است، بطوری که سیاست های کلی نظام اداری به طور مستقیم و غیرمستقیم در بندهای مختلفی بر توجه به رضایت ارباب رجوع تاکید نموده است:

بند ۱۷- خدمات رسانی برتر، نوین و کیفی به منظور ارتقای سطح رضایتمندی و اعتماد مردم.

بند ۲۰- قانونگرایی، اشاعه فرهنگ مسئولیت پذیری اداری و اجتماعی، پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع و شهروندان و اجتناب از برخورد سلیقه ای و فردی در کلیه فعالیت ها.

بند ۲۳- حفظ حقوق مردم و جبران خسارت های وارده بر اشخاص حقیقی و حقوقی در اثر قصور یا تقصیر در تصمیمات و اقدامات خلاف قانون و مقررات در نظام اداری.

همچنین شورای عالی اداری که یکی از اهداف تاسیس آن طبق ماده ۱۱۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، حفظ کرامت مردم و نیل به نظام اداری و مدیریتی مردم سالار است، طرحی تحت عنوان «طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری» به تاریخ ۱۳۸۱/۱/۲۵ مصوب نموده است که در این خصوص تکالیف و تمهیداتی را مقرر داشته است.

با مرور مهمترین قوانین و مقررات اداری کشور، نقش و تاثیر عامل رضایتمندی مردم در حقوق استخدامی کارمندان دستگاههای اجرایی، مشهود و ملموس می باشد.

حال باتمام این تفاصیل و تاکید مدیر عامل محترم سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر پاکدستی و درستکاری تیم مدیریتی سازمان و مدیران تحت امر، از ایشان و دیگر مدیران سازمان این انتظار می رود نسبت به رفتارهای ناشایست ، توهین های بی امان چه به ارباب رجوع و چه به کارمندان توسط شخص رییس اداره ثبت شرکتهای کیش با ایشان برخوردی جدی و مدیری شایسته در این سمت جایگزین گردد .

 

خبر در دست تکمیل می باشد...

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.