مدیرعامل شرکت توسعه ومدیریت بنادر وفرودگاه های منطقه آزاد کیش از ارتقاء امکانات وزیرساخت های بندرصیادی کیش در جهت تامین مطالبات صیادان خبرداد .

در نشستی با حضور شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش، علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر وفرودگاه های منطقه آزاد کیش و رییس شورای شهر کیش موضوعات مربوط به بندر صیادی جزیره کیش بررسی شد.

دراین نشست  شیخ یعقوب شمس با تقدیر از تلاش های علی عرب در تامین مطالبات صیادان گفت: با اجرای طرح های عمرانی و توسعه ای متعدد ، بندر صیادی کیش نسبت به گذشته از امکانات بهتری برخوردار است و بخش زیادی از مطالبات صیادان درخصوص امکانات سخت افزاری وخدمات تامین شده است.

وی ضمن ابراز خرسندی از روند توسعه این بندر که برای کسب رزق صیادان وخانواده هایشان اهمیت زیادی دارد افزود: اقدامات عمرانی و تلاش انجام شده، آینده خوبی را برای بندر صیادی کیش رقم خواهد زد .

وی با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب درخصوص بهره گیری از ظرفیت های دریایی در جهت دستیابی به اقتصاد پایدار تاکید کرد: توسعه بندرصیادی کیش می تواند ضمن اشتغال زایی برای ساکنان کیش، با صادرات محصولات و فرآورده های دریایی به داخل کشور، زمینه ساز رونق اقتصادی این جزیره باشد.

عبدالنبی شرفی رییس شورای شهر کیش هم دراین نشست با بیان اینکه ارتقاء وضعیت بندر صیادی کیش هدف اصلی برگزاری این نشست است گفت: نصب امکانات آتش نشانى روى اسكله، اختصاص زمين براى سردخانه و فروشگاه، افزايش پاركينگ هاى شناوربرای قايق ها، تجهيز پاركينگ خشكى به امکانات شستشوى قايق ها، تخليه اسكله از شناورهاى توقيفى و اختصاص انشعاب برق براى شناورها از جمله مطالبات تعاونی صیادان کیش بود که درجلساتی با شورای شهر مطرح شده است .

وی افزود: تعیین تکلیف وضعیت دفتر تعاونی صیادان نیز ازدیگر مواردی است که تعاونی صیادان پیگیری می کند و با توجه به رویکرد مثبت تیم مدیریتی شرکت توسعه ومدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش این مطالبات دردست بررسی است.

رییس تعاونی صیادان کیش هم دراین نشست با تقدیر از اقدامات انجام شده، درگزارشی نیازهای بندر صیادی رامطرح کرد.

 درادامه علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه ومدیریت بنادر وفرودگاه های منطقه آزاد کیش با تشریح بخش هایی از اقدامات انجام شده درسال گذشته گفت: تامین مطالبات صیادان یکی از برنامه های اصلی این شرکت است و درجهت رفع مشکلات وکمبودهای این حوزه در بازديدی که بعد از عید نوروز از اسكله صیادی انجام شد، آسفالت بازوهای بندر ، تعویض سايبان اسکله ، ساخت پاركينگ خشكى ، ارتقاء سیستم سوخت رسانی و نصب تجهیزات آتش نشانى واطفاء حریق برای طراحى و اجرا دردستور کار قرار گرفت .

وی درخصوص افزایش زیرساخت های بندر صیادی و تکمیل امکانات این حوزه، برنامه های آتی خود را اعلام و تصریح کرد: شرکت توسعه و مدیریت بنادر وفرودگاه ها آمادگی لازم را دارد تا درصورت درخواست سرمایه گذار برای ساخت كارخانه يخ سازی ، زمین دراختیار وی قرار دهد.

علی عرب درخصوص دیگر موارد مطرح شده اظهار داشت: درخصوص انتقال شناورهای توقیفی موضوع دردست اقدام است و  اجراى طرح تردد با كارت شناسايى داخل اسكله با هدف ایجاد امنیت بیشتر درحال بررسی است.

وی افزود: درحال تامین اعتبار لازم برای پارکینگ شناور هستیم و در خصوص ساختمان اداری تعاونی صیادان نیز برای ادامه فعالیت با حداقل هزینه با این تعاونی قرارداد بسته می شود.

گفتنی است دراین نشست قلی نژاد مدیرکل بنادر کیش، فرزاد شادی رییس بندرصیادی و عبدالرحیم قاسم نژاد مدیر تعاونی صیادان کیش هم حضور داشتند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.