فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی کیش از کشف 44 هزار لیتر سوخت قاچاق از سه فروند لنج باری و دستگیری 13 خدمه خبر داد.

سرهنگ "علي اصغر جمالي" در جمع خبرنگاران، گفت: در اجرای طرح یکروزه برخورد و مبارزه با قاچاق سوخت ، نیروهای پایگاه دریابانی کیش براي اجرای طرح در سطح حوزه استحفاظي به گشت اعزام و حین کنترل نوار مرزی به سه فروند لنج باری که در حال گذر به سمت مرز بودند، مشكوك شدند.

وی افزود: ماموران درياباني پس از توقف لنج ها و در بازرسي از این سه شناور موفق شدند، 44هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف و ضبط و همچنین 13 خدمه این لنج های باری را دستگیر و تحویل مقام قضائی دهند.

فرمانده پایگاه دریابانی کیش با اشاره به اینکه سودجویان با هر ترفندی قصد انتقال سرمایه های ملی از کشورمان را دارند، افزود: این افراد پس از جمع آوری سوخت به صورت شبانه با حضور در نقطه صفر مرزی و حتی ورود به آب های مرزی کشورهای حاشیه خلیج فارس اقدام به فروش سوخت های جمع آوری شده به شناورهای خارجی می کنند.

سرهنگ جمالی تاکید کرد: در واقع قاچاقچیان، سوختی که با زحمت فراوان در داخل کشور تولید می شود را با هدف درآمد نامشروع و سودجویی به آن سوی مرزهای آبی قاچاق می کنند.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 98 تاکنون 17 فروند شناور حاوی سوخت قاچاق با 256هزار لیتر سوخت توقیف و 55 خدمه نیز همراه با این شناورها دستگیر شدند.

 

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.