'یاسین مطهری زاده' با صدور حکمی از سوی رییس قوه قضاییه به عنوان رییس جدید دادگستری جزیره کیش منصوب شد.

در مراسمی که شنبه ۴ آبان در سالن ابن سینا مرکز همایش های بین‌المللی کیش برگزار شد؛محمد شنبه زاده رئیس اسبق دادگستری کیش تکریم و یاسین مطهری زاده به عنوان رئیس جدید دادگستری منصوب شد.

دکتر پور علی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم ضمن تسلیت رحلت پیامبر مکرم اسلام،امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع) با اشاره به قوانین مصوب از سال 72 تا کنون که ضامن رونق تولید و خروج از رکود مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش است گفت: به گفته سرمایه گذاران این قانون بسیار مترقی است و همانگونه که مقام معظم رهبری امسال را سال رونق تولید نامگذاری کردند موجب رونق تولید و کسب و کار در جزیره کیش می شود.

وی افزود:از سال 94 نیز قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر برای ایجاد انگیزه فعالان و بنگاه های اقتصادی و سرمایه گذاران نیز تصویب شد تا بتوانند تحت حمایت های قانونی و قضایی،فعالیت های خود را مدیریت و ساماندهی کنند.

پور علی با اشاره به وضعیت موجود کشور در شرایط سخت تحریم ها گفت: امروز که فشار تحریم اقتصادی به شکل حداکثری کشور را درگیر کرده و به تعبیر مقام معظم رهبری در یک جنگ اقتصادی قرار داده است، انتظاری که فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران در بنگاه های تولیدی کلان و خرد از دستگاه قضایی دارند این است که حمایت های حد اکثری از حوزه تولید،تجارت،صنعت و خدمات اعمال شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد در ادامه اظهار داشت: کیش یک کارگاه بزرگ تولیدی، عمرانی و سرمایه گذاری است و حجم پروژه های در حال اجرا و سرمایه گذاری در آن بسیار بالا می باشد بنابراین اگر خللی در حمایت های قضایی و حقوقی شکل گیرد،بسیاری از حوزه های تولید دچار مشکلات بزرگ می شوند و ما  نیازمند حمایت و نگاه ویژه از سوی قوه قضاییه هستیم.

دکتر سعید پور علی با بیان اینکه در هفته های گذشته دو بیانیه  مبارزه با فساد و شفافیت و پیشگیری از شکل گیری کانون های فساد و مبارزه با آنهادر کیش رونمایی شد گفت: دستیابی به این اهداف مستلزم رونق تولید است که می تواند آرامش را برای فعالان در تمامی حوزه هابه دنبال داشته باشد.

 وی ضمن قدردانی از خدمات محمد شنبه زاده رئیس اسبق دادگستری کیش گفت: ایشان مردی با دانش و درایت بالا، سالم و مردم دار و اهل گفتگو با فعالان اقتصادی هستند و بااشراف به مسائل جنوب بویژه جزیره کیش، در رفع موانع طرح های اقتصادی و صنعتی نقش بزرگی ایفا کردند و همراهی ایشان در شورای تامین در کنار دادستان محترم و سایر اعضا برای من بسیار درس آموز بود و ما بخشی از راه حل ها در جزیره کیش برای گشایش گره های اقتصادی را با کمک این مرد بزرگ انجام دادیم.

دکتر پور علی در پایان افزود: همین همکاری ها را با رئیس جدید دادگستری که سوابق ایشان نشان دهنده درایت و آگاهی به مسایل است خواهیم داشت تا برگ زرین دیگری از خدمات وی در کیش رقم بخورد.

محمد شنبه زاده نیز ضمن تسلیت ایام سوگواری گفت:امیدوارم توفیقی حاصل شود که رهرو ائمه اطهار باشیم و در راستای اجرای حق و عدالت گام برداریم.

وی در ادامه افزود: برخلاف تصورات ذهنی روزهای اول خدمت که به جزیره کیش آمده بودم ، این منطقه را تنها یک مرکز تجاری، اقتصادی و گردشگری می دیدم، پس از گذشت مدتی در کنار زیبایی های طبیعی ،کراماتی چون ارزش های والای انسانی،گذشت در دعاوی،همنوع دوستی در جشن های گلریزان برای آزادی زندانیان و همچنین حمایت از ولایت درمراسم های مذهبی برای من آشکار شد و همه این آموخته ها درس هایی بود که از جزیره کیش و مردمانش گرفتم و در طول این 6 سال سعی بر خدمت در شان مردم ساکن کیش این نگین خلیج همیشه فارس داشتم.

 شنبه زاده همچنین رسیدگی به 95هزار 366 پرونده قضایی،برقراری سامنه CNS  به منظور تسریع در رسیدگی به امور، تحقق و تجهیز مهمانسرای این حوزه و بالا بردن سطح امنیت اجتماعی با همکاری سپاه، اداره اطلاعات، نیروی انتظامی و تمامی مسئولان و دست اندر کاران در جزیره کیش را علیرغم همه چالش ها و موانع از جمله موارد انجام شده در طول خدمت چند ساله خود در جزیره کیش برشمرد.

وی با بیان اینکه رایزنی ها با دکتر مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص اختصاص زمینی برای ساخت ساختمان جدید دادگستری در روز ملی کیش انجام شده است گفت: ساختمان دادگستری باید درخور شان مردم جزیره کیش باشد و از مسئولان درخواست دارم به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

رئیس اسبق دادگستری کیش در پایان ضمن قدردانی از تمامی مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و کارمندان و کارکنان و مسئولان حوزه قضایی گفت: همکاری جهادی در دادگاه، دادسرا و شوراهای حل اختلاف جزیره کیش که بازوی توانمند ما هستند و در راستای تحقق حق و حقیقت تلاش فراوان داشتند بسیار قابل ستایش است.

حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیش نیز در این مراسم گفت: قضاوت یکی از حوزه های اسلامی است و در ما در قضاوت هم باید نگاه دینی و اسلامی داشته بلاشیم که این امر انسان را به خدا نزدیک تر می کند.

امام جمعه کیش با بیان اینکه حوزه قضایی کیش تا کنون بسیار فعال و پر تلاش بوده گفت: مسائل جزیره کیش پیچیدگی و گستردگی خود را دارد و نیازمند دانش فراوان و گروه کارشناسی بسیار با تجربه در حوزه قضایی است تا حل مسائل به خوبی انجام شود.

وی افزود قاضی و گروه کارشناسی همراه او  باید گستردگی و دامنه وسیع مسائل قضایی را به خوبی بشناسند و با تقویت زیرساختها و قدرتمند شدن این حوزه به نتایج مطلوب دست یابند تا با همکاری همه دست اندرکاران زمینه ایجاد همه جانبه امنیت در کیش فراهم شود.

دکتر علی صالحی رئیس کل دادگستری هرمزگان نیز بر ایجاد قسط و عدل به عنوان یکی از وظایف مهم دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: همکاران ما در این حوزه باید تلاش بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند و در اجرای عدالت و مبازره با فساد که در روایات دینی نیز بر آن تاکید شده است کوتاهی نکنند.

نظارت بر خصوصی سازی ها،محافظت از بیت المال، تقویت شورای حل اختلاف، توجه به مقوله صلح و سازش،به روز شدن قوانین برای حل هرچه سریعتر مشکلات،اطاله دادرسی هاو اجرای احکام، سرکشی های مکرر و مستمر مسئولان قضایی به زیر مجموعه ها و تعاملات اداری در شناختن نقاط ضعف و قوت مجموعه از جمله نکاتی بود که مورد تاکید دکتر علی صالحی رئیس کل دادگستری هرمزگان در این مراسم قرار گرفت.

وی افزود: امنیت یکی از نعمت های بزرگ الهی است و ما در حوزه مبازره با فساد و ایجاد امنیت باید با جدیت کامل وارد عمل شویم چرا که مردم کیش و سراسر کشور نیاز به امنیتی درخور شان خود دارند؛ بنابر این ما با کسانی که قصد از بین بردن امنیت را دارند در کوتاهترین زمان و به جد برخورد خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان ضمن قدردانی از خدمات محمد شنبه زاده رئیس اسبق دادگستری کیش برای یاسین مطهری زاده رئیس جدید این مجموعه آرزوی توفیق کرد و اظهار داشت: امیدوارم تمامی ارگانها ، نهاد ها ، زیرمجموعه هاو مسئولان آنها همکاری های لازم را با رئیس جدید داشته باشند تا با هم افزایی و همکاری قوه قضاییه و اعضای شورای تامین در مبازره با فساد و ایجاد امنیت اجتماعی به زیبایی بیشتر جزیره کیش کمک کنیم.

مطهری زاده رئیس جدید دادگستری کیش نیز با بیان اینکه در دستگاه قضایی سراسر کشور شاهد گسترش چتر عدالت هستیم گفت:در کیش با همکاری تمامی عزیزان و دست اندرکاران ایجاد امنیت، عدالت و مبازه با فساد را در دستور کار قرار می دهیم.

وی افزود تمامی فعالیت های اقتصادی را با کمک دادستان زیر نظر خواهیم گرفت و زمینه برای فعالیت های اقتصادی سالم را بیش از پیش فراهم می کنیم. 

در این مراسم  دکتر سعید پور علی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش،دکترمصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیر بنایی ، محمد رضا مداح مدیر کل ومشاور حوزه مدیرعامل سازمان،مسعود توفیقی معاون توسعه مدیریت سازمان ، دکتر علی صالحی رئیس کل دادگستری هرمزگان و هیئت همراه، حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیش،اعضای شورای شهر ،شورای تامین ،شورای اداری ، فرماندهان نیروهای انتظامی و نظامی جزیره،وکلای دادگستری و جمعی از اصحاب رسانه کیش حضور داشتند.

 

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.