تیم دانش آموزی روبوداکترز از دبیرستان بین المللی اوسینا فاتح نخستین دوره از مسابقات بین المللی رباتیک دانش آموزی کیش شد.

مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات بین المللی رباتیک دانش آموزی در پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف با برتری تیم روبوداکترز به کار خود پایان داد.

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم با تقدیر از دانشگاه صنعتی شریف و پردیس بین المللی دانشگاه شریف کیش، از برگزاری مسابقات بین المللی رباتیک دانش آموزی در جزیره کیش ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه دانشگاه های تراز اول کشور در جزیره کیش نمایندگی دارند شایسته است تا با برگزاری مسابقات در این سطح و زمینه جذب دانشجویان و دانش آموزان خارجی و ایرانیان مقیم خارج را فراهم سازد.

وی با اشاره به مصوبه سال 98 دولت مبنی بر مجوز جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه ها تاکید کرد: پیشنهاد می کنم دکتر غفاری رئیس پردیس بین الملل کیش دانشگاه شریف با ایجاد دبیرخانه دائمی مسابقات زمینه برگزاری دوره های بعدی این مسابقات و مسابقه های مشابه در کیش را فراهم سازد و در این راستا سازمان منطقه آزاد کیش و مرکز نوآوری و فناوری کیش با تمامی امکانات و پتانسیل های موجود از این حرکت حمایت خواهند کرد.

مظفری همچنین با تقدیر از دانش اموزان شرکت کننده در مسابقات افزود: با توجه به اینکه در مدت حضور در کیش تمام توان و حواس خود را بر روی مسابقه متمرکز کرده بودید بی تردید امکان استفاده از جاذبه های و زیبایی های کیش برای شما فراهم نشده است به همین دلیل از شما دعوت می کنم تا در فرصتی مناسب به همراه دوستان وخانواده میهمان جزیره کیش باشید.

وی افزود: امیدوارم یکی از اولویت ها و اولین اولویت انتخاب محل تحصیل در مقاطع بعدی برای شما جزیره کیش باشد.

بنابراین گزارش، مدرسه اوسینا با تیم روبوداکترز متشکل از آقایان پارسا صادقی بهار، علی میرباقری و علیرضا میرارفین با کسب نشان طلایی مسابقات بر سکوی اول ایستاد، مدرسه ساویر قم با تیم روبومانیا و متشکل از خانم ها عقیلا بتول، فاطیما رسنیووا و سیدا فاطیما با کسب نشان نقره مسابقات در جایگاه دوم قرار گرفت و تیم روبو اسپینرز  از مدرسه بین المللی پاکستان متشکل از آقایان کیاوش مصطفوی، ایوان های ای وی و خانم نیکی عقیلی با دست یابی به نشان برنز حائز رتبه سوم مسابقات شد.

در این دوره از مسابقات دکتر علی مقداری سرداور، مرتضی فرازمند، محمدجواد محرابیان، مهسا پیریایی و آنگینه بیکی داوری این مسابقات را برعهده داشتند.

نخستین دوره مسابقات بین المللی رباتیک دانش آموزی با حضور 51 دانش آموز در 14 تیم سه نفره از 14 ملیت مختلف به مدت 3 روز به میزبانی پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف در جزیره کیش برگزار شد.

 

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.