یازدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران با هدایت و راهبری شورای‌عالی صنایع دریایی کشور از تاریخ 2 لغایت 5 دی ماه 1398 در جزیره کیش برگزار می گردد .

 دبیرخانه شورای‌عالی صنایع دریایی کشور با صدور اطلاعیه ای از کلیه فعالان دریایی کشور شامل دستگاه ها،سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی دعوت کرد با مشارکت فعال در این نمایشگاه ضمن ارائه توانمندی ها و دستاوردهای و همچنین اعلام نیازهای خود به سایر مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان و دست اندرکاران حوزه صنایع دریایی کشور، زمینه حمایت از توان تولیدی و خدماتی داخلی و کاهش وابستگی به خارج را فراهم آورند .

برگزاری نشست های تخصصی و همایش های جانبی در طی روزهای برگزاری نمایشگاه با موضوعات مختلف از جمله مباحث مربوط به اقتصاد دریا محور، حمایت از ساخت داخل، روش های نوین تامین مالی در صنایع دریایی، طرح تحول صنایع دریایی، حمایت از صنایع دانش بنیان، شیلات . امنیت غذایی ، گردشگری دریایی و  سایر فرصت ها و چالش های توسعه صنایع دریایی کشور با حضور مسئولین و کارشناسان از دیگر برنامه های این رویداد خواهد بود.

{image path="images/2019/12/a98b185a8e.jpg"}

نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشوردر جزیره کیش با نزدیک به دو دهه سابقه برگزاری به عنوان بزرگترین رویداد تخصصی دریایی کشور و با برخورداری از حمایت و مشارکت گسترده وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش‌های دولتی و خصوصی، انجمن‌ها و تشکل‌های وابسته و همچنین مشارکت کنندگان بین المللی، تاثیر به سزایی در معرفی دستاوردها و توسعه صنایع دریایی کشور، داشته و به محل مناسبی جهت تبادل اطلاعات تخصصی وتجاری در حوزه صنایع دریایی و دریانوردی تبدیل گردیده است.

با توجه به سیاست های کلی برنامه ششم توسعه و توجه ویژه به مقوله اقتصاد دریا محور در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی،رویداد IranMarinexpo2019 با نگاه ویژه به ظرفیت های بالقوه ،توجه به نقش و توان تولیدکنندگان داخلی حوزه صنایع بندری، دریایی و دریانوردی، افزایش ضریب نفوذ اقتصاد دانش بنیان، معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور درحوزه صنایع دریایی ودریانوردی، بنادر و صنایع فراساحل نفت و گاز، ارائه آخرین دستاوردهای بومی حوزه های مختلف دریایی و دریانوردی، معرفی ظرفیت های موجود در سواحل مکران ، گسترش ارتباطات اقتصادی و تجاری بین المللی در راستای افزایش ضریب نفود در بازارهای منطقه و جهان و نیز ارتقاء سطح علمی دست اندرکاران صنایع دریایی و دریانوردی کشور، با حضور مقامات، مسئولین،کارشناسان و دست اندرکاران این حوزه برگزار خواهد شد.

منطقه آزاد تجاری،صنعتی کیش به عنوان میزبان و شرکت بهاران تدبیر کیش به عنوان یکی از پرسابقه ترین برگزارکننده های نمایشگاهها و همایشها در کشور، مجری برگزاری رویداد سالجاری است.

 

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.