رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با مثبت شدن آزمایش دو نفر در کیش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هرمزگان به11 نفر رسید.

حسین فرشیدی در ارتباط زنده تلویزیونی با بخش خبری ساعت ۲۰ شبکه خلیج فارس افزود:از دو هفته بیش تاکنون ۳۵۶ بیمار دارای علایم بیماری حاد تنفسی بستری شده اند که ۱۳۴ نفر مشکوک به کرونا تشخیص داده شده اند.
وی گفت: از ۹۶ نفر آزمایش کرونا گرفته شده است که ۱۱ مورد مثبت و ۸۵ مورد منفی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از مجموع این ۱۱ نفر ۴مورد در قشم، ۲مورد در پارسیان، ۲ مورد درکیش و شهرستان‌های بندرعباس، رودان و جاسک نیز هر کدام یک مورد است.
فرشیدی گفت: چهار نفر از این افراد هرمزگانی هستند که یا به استان‌های دیگر مسافرت و یا با مسافران تماس داشته اند.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از این تعداد ۸نفر با حال عمومی خوب مرخص شدند و سه نفر بستری هستند که حال عمومی یک نفر از آن‌ها خوب و حال دونفر دیگر تقریباً خوب است.
فرشیدی با اشاره به اینکه اطلاعات ۹۵ درصد مردم استان در سامانه‌های مراکز بهداشتی ثبت شده است گفت: در صورت نیاز از طریق تماس تلفنی یا الکترونیک با خانواده‌ها اطلاعات مربوط به این بیماری به اطلاع آن‌ها رسانده می‌شود.
وی مطالب مطرح شده مبنی بر ورود به منازل و احتمال ورود ویروس از این طریق را شایعه دانست و گفت: با وجود سامانه‌ها نیازی به حضور در منازل نیست.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.