بر اساس مصوبه یازدهمین جلسه شورای سلامت کیش؛ اجرای دستورالعمل و ضوابط قرنطینه با هدف کاهش تقاضای بازگشت کیشوندان از سفر در بازه زمانی طولانی‌تر؛ فرصتی را در بدنه بهداشت و بیمارستان کیش ایجاد می‌کند، که باعث کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جزیره کیش خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش با حضور غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، شورای معاونین و مدیران این سازمان با محوریت مبارزه با ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع این ویروس در جزیره کیش، شنبه نهم فروردین در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

غلامحسین مظفری، برگزاری آموزش‌های آنلاین را یکی از اقدامات مهم آموزش و پرورش کیش در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این جزیره، بر شمرد و افزود: با استفاده از مدرسین آموزش و پرورش کیش؛ آموزش آنلاین برای دانش‌آموزان در شبکه مرکز صدا و سیمای کیش راه‌اندازی شده است.

مظفری افزود: تا پایان فروردین، شبکه آموزش آنلاین به فعالیت خود ادامه خواهد داد و دانش‌آموزانی که خارج از جزیره کیش هستند و به این شبکه دسترسی ندارند می‌توانند با مراجعه به اپلیکشن تله کیش از بسته‌های آموزشی بهره‌مند شوند.

سعید پور علی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، حلقه‌های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا میان مردم و ساکنین جزیره را «پیشگیری، درمان و قرنطینه» برشمرد و اظهار داشت: حلقه پیشگیری؛ مصوبات و ضوابط بهداشتی، آموزش و نظارت و کنترل مرکز توسعه سلامت کیش در راستای حفظ سلامت مردم و ساکنین جزیره کیش حائز اهمیت است.

پورعلی در ادامه سخنان خود افزود: حلقه درمان با محوریت بیمارستان و حلقه قرنطینه‌سازی و فعالیت‌های نقاهتگاه بر عهده مرکز توسعه سلامت، هلال احمر، بسیج و سازمان منطقه آزاد کیش در راستای مبارزه با ویروس کرونا در جزیره کیش است.

در این جلسه مجید ملانوروزی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه براساس ضوابط بهداشتی ورود مسافران به جزیره کیش از مسیر هوایی اولویت‌بندی شده است؛ گفت: پرسنل درمانی پزشکی با معرفی‌نامه از مرکز توسعه سلامت و بیمارستان کیش، پرسنل نیروهای نظامی و انتظامی، ماموران دستگاه‌های اجرایی و دولتی با درخواست کتبی و حکم ماموریت و ساکنین جزیره کیش نیز با داشتن کارت کیشوندی، سند یا قولنامه منزل مسکونی، گواهی شغلی و ثبت مشخصات در سامانه سلامت، شرایط ورود آنان  به جزیره کیش ارزیابی می‌شود.

 همچنین ملانوروزی در خصوص اولویت‌بندی مسافران ورودی از مسیر دریایی به کیش اظهار داشت: پرسنل درمانی پزشکی، پرسنل نیروهای نظامی و انتظامی، ماموران دستگاه‌های اجرایی و دولتی با ارائه معرفی‌نامه و حکم ماموریت می‌توانند برای بازگشت به کیش اقدام کنند.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه افزود: پرسنل فعال در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی با تاییدیه شورای سلامت توسط کارفرما و پرسنل خدماتی ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی، پرسنل بازارها و مراکز تجاری و خدماتی به شرط فعال‌بودن آن مرکز و اخذ تاییدیه کارفرما از شورای سلامت نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند. همچنین پرسنل رستوران‌های کیش به شرط فعال بودن و پرسنل هتل‌ها، مراکز تفریحی و سایر کیشوندانی که شرایط آنان بر اساس پروتکل‌های بهداشتی صلاحیت ورود به جزیره کیش را داشته باشند مدارک آنان بررسی می‌شود.

وی افزود: ثبت مشخصات در سامانه سلامت و تکمیل فرم‌های خوداظهاری امکان پایش بهتری را برای پرسنل مرکز توسعه سلامت کیش فراهم خواهد کرد.

 ملانوروزی خاطر نشان کرد: در مواردی که شرایط سکونت کیشوندان که قصد بازگشت به جزیره کیش را دارند مناسب نباشد این افراد به قرنطینه سازمانی انتقال داده خواهند شد.

مجید ملانوروزی بر لزوم اجرای ضوابط قرنطینه خانگی و سازمانی در کیش اشاره داشت و گفت: قرنطینه سازمانی با اختصاص یک ترانسفر با رعایت ضوابط بهداشتی به محل قرنطینه انتقال و به‌طور منظم در طول ۱۴ روز این افراد کنترل و درصورت مشاهده علائم بیماری به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار خواهند گرفت.

وی افزود: افراد تحت نظر در قرنطینه در صورتی که ظرف ۱۴ روز علائمی نداشته باشند، مجوز خروج از قرنطینه به آنان صادر خواهد شد.

همچنین معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص قرنطینه خانگی گفت: در قرنطینه خانگی فرد در بدو ورود به کیش تمامی مدارک خود را تحویل داده و ضمن اینکه رابط سلامت به آن فرد معرفی می‌شود به محل قرنطینه منتقل خواهد شد.

وی افزود: این افراد ضمن اینکه تحت کنترل خواهند بود، حق خروج از منزل را نیز نخواهند داشت و درصورت هماهنگی با مرکز توسعه سلامت کیش می‌توانند زمان محدودی از منزل خارج شوند.

گفتنی است ظرفیت مسیرهای ورودی به جزیره کیش به صورت پلکانی توسط هواپیمایی کیش و ایرلاین های دیگر به متقاضیان اعلام خواهد شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.