غلامحسین مظفری: پیش از آن‌که موضوع پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در کشور مطرح شود، با همت سازمان منطقه آزاد کیش و دستگاه‌های اجرایی مستقر در این جزیره، مجموعه اقدامات پیشگیرانه و مبارزه با ویروس کرونا و ضوابط قرنطینه آغاز شده و هچنان با جدیت تمام ادامه دارد

دومین جلسه ستاد اقتصادی مقابله با ویروس کرونا در جزیره کیش با حضور غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و ناصر آخوندی رئیس ستاد اقتصادی مقابله با ویروس کرونا و اعضای این ستاد، یکشنبه دهم فروردین در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش با محوریت تعیین کارگروه‌های تخصصی به‌منظور رفع بحران اقتصادی پیش آمده برای فعالان اقتصادی در جزیره کیش برگزار شد.

غلامحسین مظفری در ابتدای جلسه با تقدیر و قدردانی از همیاری، همدلی و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی مستقر در جزیره کیش؛ گفت: محقق شدن اقدامات مقابله با ویروس کرونا در قالب همیاری، بخشش اجاره‌ها، در جزیره کیش توسط فعالان اقتصادی؛ به‌عنوان یک الگو و نمونه در کشور  مطرح شده است. 

مظفری درخصوص تعیین کارگروه‌های تخصصی در ستاد اقتصادی مقابله با کرونا در کیش، گفت: با تغییر الگوهای رفتاری، اجتماعی و اقتصادی می‌توانیم از ظرفیت بخش‌های خصوصی؛ در کارگروه‌های سرمایه‌گذاری، مراکز تجاری، مراکز اقامتی و صنعتی، رئیس هر کدام از این کار گروه ها را از میان صنف مربوطه انتخاب کنیم.

مظفری با اشاره به تهدیدها و فرصت‌های ایجاد شده بر اثر شیوع ویروس کرونا در کیش؛ اظهار داشت: مهمترین فرصت‌های پیش آمده در چنین شرایط بحرانی که کل جهان  را تحت تاثیر خود قرار داده است می‌توان به کاهش گرفتاری‌های شغلی، ایجاد اتاق فکر، گفت‌وگوها، پیشنهاد راه‌کارها، بازنگری در سیستم و توجه به رفتارها اشاره داشت و از این فرصت‌ها بهره لازم را برد.

وی افزود: این‌گونه الگوهای رفتاری، اجتماعی و فرهنگی در جزیره کیش ضمن اینکه تاثیر مثبتی دارد، می‌توان این الگو را به سرزمین اصلی نیز تسری بخشید. این درحالی است که براساس نظر ستاد امنیتی در وزارت کشور، جزیره کیش در قرنطینه‌سازی و مقابله با ویروس کرونا پیشرو بوده و هیچ‌جای کشور به جز جزیره کیش در بحث قرنطینه‌سازی به‌موقع عمل نکرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: اقدامات صورت گرفته در جزیره کیش نشان‌دهنده این است که همه با هم؛ همدل، همراه و در کنار هم هستیم.

مظفری درخصوص گذشت چهارده روز از قرنطینه جزیره کیش؛ گفت: اجرایی شدن ضوابط قرنطینه در کیش موجب شد به یک ثبات نسبی برسیم.

وی با اشاره به تقاضای بازگشت کیشوندان به جزیره کیش؛ گفت: در این خصوص پیش‌بینی‌ها و تدابیر لازم درخصوص ضوابط قرنطینه برای همه ورودی‌های جزیره کیش پیش‌بینی شده است.

وی یاد آور شد: در حال حاضر با شناسایی آزمایشگاه مرجع افرادی که از مبدا تهران قصد بازگشت به کیش را دارند با انجام تست کرونا و در صورت منفی بودن تست آنان اجازه ورود به جزیره کیش را خواهند داشت.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه پی‌گیر فراهم شدن دستگاه تست کرونا که در ظرف ۴۵ دقیقه نتیجه تست آماده می‌شود هستند و مورد تایید بهداشت جهانی است؛ گفت: با فراهم شدن این مهم با کنترل همه ورودی‌ها تست کرونا از مسافران گرفته خواهد شد.

غلامحسین مظفری در پایان سخنان خود گفت: ضمن اینکه باید در حفظ پاکی و سلامت جزیره کیش کوشا باشیم پیش‌بینی‌های یک جشن بزرگ ملی را نیز باید در نظر گرفت تا بتوانیم نشاط، شادابی و امید را به جامعه برگردانیم و نقطه آغاز جدیدی در جزیره کیش داشته باشیم.

 گفتنی است مصوبات نخستین جلسه ستاد اقتصادی مقابله با ویروس کرونا در کیش به تصویب رسید. بر این اساس تمام کسب و کارهای قرارداد استیجاری سازمان منطقه آزاد کیش مشمول مساعدت درخصوص استمهال و تخفیف، بخشودگی جرائم و دیرکرد اجاره بها از اسفند ۹۸ تا فروردین ۹۹ به مدت دو ماه به تصویب رسید.

مقرر شد شرکت‌های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش هم، کسب‌وکارهایی که طرف قرارداد هستند در هیئت مدیره مطرح و درصورت استیجاری و رضایت‌مندی ارباب‌رجوع و سرمایه‌گذار پس از تصویب هیئت مدیره درخصوص تخفیف و بخشودگی، اماکن تجاری اقدام کنند و مصوبات خود را به ستاد ارائه کنند.

معاونت توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش با طبقه‌بندی چک‌های درآمدی طی تصمیم‌گیری، مساعدت‌های لازم در این خصوص اعمال خواهد شد.

تمامی پروژه‌های عمرانی برای ماه‌های اسفند ۹۸ تا فروردین ۹۹ در قالب زمان هدر رفت محاسبه خواهد شد.

عوارض ورود کالا به جزیره کیش برای ماه‌های  اسفند ۹۸ تا فروردین ۹۹ به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد دیگر به‌صورت چک سه ماهه پرداخت و می‌توانند نسبت به ترخیص کالای خود اقدام کنند.

تمامی مجوزهای فعالیت اقتصادی فعالان اقتصادی تا پایان فروردین ۹۹ تمدید شد.

تمام پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی و خدمات صنعتی که نیاز به تمدید داشتند تا نیمه خرداد ۹۹ تمدید شد.

کارکنان بخش‌های نظارتی، خدمات شهری، بازرسی و سایر حوزه‌های سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت‌های تابعه در ایام نوروز، از دوم تا چهار فروردین حضور داشتند و تا پایان تعطیلات نوروز اطلاع‌رسانی دارند و فعالان اقتصادی می‌توانند به‌صورت تلفنی پیگیر سوالات خود باشند.

فرصت سه ماهه پرداخت قبوض آب و برق و فاضلاب مشترکان خانگی شرکت آب و برق کیش، ماهتاب گستر، طی مذاکره‌ و بعد از تصویب هیئت مدیره تمام مصوبات سراسری در زمینه حمایت از فعالان اقتصادی و کسب و کارهای آسیب‌پذیر ناشی از شیوع ویروس کرونا پیگیری می‌شود.

 مساعدت‌هایی که دولت در حوزه‌های بانکی، بیمه، تامین اجتماعی و گمرک انجام داده است همه این موارد دسته‌بندی و طی مکاتباتی پیگیری می‌شود.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.