رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۸ نفر دیگر در استان به کرونا، شمار مبتلایان این بیماری در هرمزگان به ۲۹۳ نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، دکتر فرشیدی در ارتباط زنده تصویری با خبر ساعت ۲۰ شبکه خلیج فارس افزود: ۸ نفر جدید مبتلا شده امروز؛ ۴ نفر در بندرعباس، ۲ نفر در پارسیان، یک نفر در بندرلنگه و یک نفر در میناب بود.
وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته فوتی جدید بر اثر کرونا نداشته ایم و شمار فوتی‌ها در استان ۱۸ نفر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۲۳۵ نفر از مبتلایان به کرونا در استان تاکنون بهبود یافته و مرخص شده اند و ۴۰ نفر دیگر هنوز بستری و در حال درمان هستند.
فرشیدی گفت: تاکنون از ۱۷۰۱ نفر نیز آزمایش گرفته شده که ۱۳۹۷ مورد منفی بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: از ابتدای شیوع کرونا هزار و ۶۵۹ نفر با علایم بیماری‌های حاد تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.
فرشیدی گفت: ۱۶۹ نفر از این شمار هنوز بستری هستند که ۲۲ نفر از این شمار در بخش آی سی یو بستری هستند.
فرشیدی افزود: تاکنون در بندرعباس، ۱۴۸ نفر، کیش ۴۷ نفر، قشم ۲۸ نفر، میناب ۲۹ نفر، بندرلنگه ۸ نفر، پارسیان ۸ نفر، حاجی آباد ۹ نفر، رودان ۶ نفر، خمیر ۶ نفر، بستک ۳ نفر، و جاسک یک نفر مبتلا به کرونا داشته اند.
وی گفت: افزایش موارد مثبت ناشی از افزایش تست‌های تشخیص است که از سی تا چهل مورد روز گذشته به ۲۰۸ تست رسید و تلاش می‌شود تا پایان فروردین ماه به روزانه ۴۰۰ تست در روز برسیم تا موارد بدون علایم، ولی مثبت را بهتر شناسایی کنیم.
فرشیدی گفت: انتقال ویروس اکنون به روستا‌های استان نیز رسیده است و دهیاران و بهورزان باید در این زمینه مراقبت بیشتری داشته باشند.
وی افزود: بیماران خانواده‌های آن‌ها نیاز به حمایت دارند که تاکنون ۱۰ انجمن مردم نهاد در این مسئله خدماتی ارائه کرده اند، ولی نیاز بیشتری در این زمینه داریم.
فرشیدی گفت: از شنبه نحوه فعالیت ادارات افزایش می‌یابد، ولی باید دستور العمل‌های بهداشتی حتما رعایت شود.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.