کمتر از یک هفته پس از پاسخ رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به خبرنگاران درباره احتمال تبدیل وضعیت هرمزگان به استان قرمز خوزستان، رکورد بی سابقه ۲۰۵ مبتلا در یک روز برای استان ثبت شد، تا هرمزگان بیش از همیشه به سرنوشت خوزستان نزدیک شود.

به گزارش صبح کیش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان هرمزگان با اعلام این آمار گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان ۳ هزار و ۲۲۵ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی تاکنون در مراکز درمانی استان بستری شده اند که ۲ هزار و ۸۶۲ نفر از این تعداد ترخیص شده اند.

دکتر فرشیدی افزود: از تعداد ۱۵ هزار و ۵۹۷ مورد مشکوک به این بیماری نیز نمونه گیری شد که نتیجه آزمایش ۱۲ هزار و ۵۵۴ نفر نیز منفی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه با ابتلا ۲۰۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته شمار موارد مثبت این بیماری در استان هرمزگان به ۲۷۴۳ نفر افزایش پیدا کرد، افزود: از ۲۰۵ مورد جدید ۱۲۳ نفر در بندرعباس، ۲۵ نفر در بندرخمیر، ۲۱ نفر از قشم، ۲۱ نفر در رودان ،۹ نفر میناب، ۵ نفر بندر لنگه و یک نفر در حاجی آباد بودند که به شمار بیماران اضافه شده است.

این مسوول همچنین گفت: از بین افراد مبتلاشده تاکنون ۵۵۴ نفر پس از بهبودی، ترخیص، ۲۰۷۷ نفر تحت مراقبت خانگی و ۱۸ نفر در مراکز تکمیل درمان (نقاهت‌گاه‌ها) مراحل درمانی را طی می‌کنند و هم اکنون ۵۶ بیمار نیز در بیمارستان ها بستری هستند.

فرشیدی در پایان گفت: طی یک روز اخیر دو نفر از بیماران مبتلا به کرونا (مرد ۶۳ساله از بندرخمیر سابقه هپاتیت سی  و یک زن ۲۴ ساله بدون بیماری زمینه‌ای از بندرعباس جان خود را از دست دادند و شمار فوتی ها بر اثر کرونا در هرمزگان به ۳۸ نفر افزایش یافت.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.