۱۱ طرح زیرساختی، عمرانی و گردشگری در جزیره کیش با ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری، ۲۰ شهریور توسط رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد.

به گزارش صبح کیش، در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و شورای سلامت کیش و برای جلوگیری از تجمعات و پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا، یازده طرح زیرساختی، زیربنایی و گردشگری جزیره کیش، توسط رئیس جمهور از طریق تصویری و بصورت آنلاین افتتاح خواهند شد.

طرح های مورد بهره برداری شامل ۴ طرح دولتی با عنوان “نخستین هلی پورت کشور”، “مرکز نوآوری کیش”،‌ “شبکه توسعه یافته فیبرنوری و تونل ارتباطی جزیره” و “تعبیه کابل فیبرنوری دریایی پشتیبان جزیره کیش” است.

پروژه های بخش خصوصی نیز شامل “هتل ۵ ستاره پانوراما”، “مجتمع‌ مسکونی خانه”، “مجتمع مسکونی ستاره”، “مجتمع مسکونی پرشین۲ “، “مجتمع خدماتی پارسیس” ، “شرکت زمهریر کیش” و “شرکت مبلمان سام چوب کیش” است.

مرکز نوآوری کیش، برجی در یازده طبقه، یکی از مهمترین طرحی است که با هدف ایجاد و توسعه زیست بوم نوآوری وخلاقیت جهت تامین نیازهای علمی و فناورانه بخش خصوصی و دولتی در جزیره فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.

هلی پورت کیش نیز، یک سایت اختصاصی برای بالگردهاست که نمونه دیگری در کشور ندارد.

با توجه به اهمیت دسترسی آسان و سریع به فناوری های ارتباطی توسط مردم، توسعه زیرساختهای مخابراتی نظیر توسعه شبکه فیبر نوری و تعبیه کابل فیبرنوری پشتیبان برای این جزیره پرتردد که علاوه بر ساکنان، پذیرای فعالان اقتصادی، متخصصان و کارشناسان و گردشگران بسیاری است.

ارزش سرمایه گذاری ۱۱طرح بیش از ۲ هزارمیلیارد تومان عنوان شده و بهره ‌برداری از آنها، موجب ایجاد بیش از ۱۰۰۰ شغل به صورت مستقیم خواهد شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.