ویژه برنامه های جشن روز کیش در نشست خبری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش تشریح شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، غلامحسین مظفری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری با اصحاب رسانه در جزیره کیش ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای وطن، گفت: ما باید قدردان خون پاک این عزیزان و ادامه دهنده راه آنها و در زمره خدمت کنندگان به مردم باشیم .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز کیش افزود: قدردان زحمات اشخاصی هستیم که در گذشته برای آبادانی کیش به عنوان بخشی از کشور تلاش کردند. روز کیش فرصتی و بهانه ای برای یاداوری زحمات و تلاش های انجام شده در تمامی زمینه ها است و قطعا همه ما باید قدردان و شکرگزار خداوند متعال باشیم که این نعمت را به ما ارزانی داشته است و جزیره ای زیبا در اختیار ما قرار گرفته است تا ظرفیت ها را برای توسعه هرچه بیشتر به کارگیریم.

وی با بیان اینکه مردمان سختکوشی در طول قرنها در کیش زندگی کرده و فراز و فرودهای بسیاری طی کرده اندگفت: در دروران معاصر نیز اتفاقات بزرگتری رخ داده، به ویژه قوانین و مقرراتی که زمینه سرمایه گذاری در جزیره زیبای کیش موجب شده و همه این اتفاقات مرهون تلاش های سرمایه گذاران، مدیران، کارکنان و فعالان اقتصادی در دوران های مختلف بوده است که هریک از زاویه و نگاهی خاص منشا خدمات و برکات بودند.

غلامحسین مظفری عنوان داشت: در اتفاقات بزرگ کیش، مسیری طی شده که می تواند الگویی برای دیگر جزایر خلیج فارس باشد؛ همانگونه که مقام معظم رهبری بر آبادانی و مسکونی کردن جزایر زیبای خلیج فارس تاکید دارند؛ باید بر مبنای ظرفیت های جزایر این منطقه طرحی پیش بینی و از ظرفیت های گردشگری، تولیدی، صنعتی و اقامتی و کارکردهای تعریف شده آنها استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه این مطلب با اشاره ظرفیت های جزیره هندورابی و سالها تلاش دست اندرکاران گفت: امروز به فرمولی نسبتا مناسب برای توسعه دست یافتیم که در آینده ای نه چندان دور با آغاز به کار شرکت توسعه هندورابی با مشارکت حداکثری بخش های اقتصادی کشور اتفاقی نو رقم بزنیم.

وی در خصوص برگزاری جشن روز کیش اظهار داشت: بر خلاف علاقمندی مجموعه سازمان در برگزاری جشنی تمام عیار بر ای استفاده از ظرفیت های تمامی حوزه ها که می توانست کنار هم قرار گیرد و در کشور هم به عنوان روزی پر نشاط و پر رفت و آمد شناخته شود؛ حتی برنامه ای برای جذب گردشگران خاص در این جزیره اجرا کنیم، امسال اتفاقات ناشی از شیوع ویروس کرونا موجب محدودیت هایی در اجرای برنامه های ما شد. از این رو تنها بخشی از برنامه های مدنظر در روز کیش اجرا می شود.

وی با تاکید بر مشارکت همه اقشار جامعه، صاحبان ایده، اصحاب رسانه، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران صاحب فکر و استفاده از تجربیات روز دنیا برای برپایی جشن روز کیش عنوان کرد: در نظر داشتیم برنامه ای طراحی شود که شور و نشاط در تمامی اقشار جامعه جدا از فعالیت های اداری سازمان منطقه آزاد کیش مشهود باشد و همه افراد در کنار هم با انگیزه و شور و شوق و شادمانی این روز را گرامی بدارند و مناطق دیگر از این روز الگو برداری کنند.

غلامحسین مظفری بیان داشت: در جزیره گردشگر محور کیش، حضور مردم، با انگیزه و تلاش مضاعف به عنوان متولیان امر در روز کیش، با همراهی سازمان، دستگاه های دولتی، صدا و سیما امر بسیار حائز اهمیتی بوده و فضای همراهی همدلی و همیاری در این جزیره فرصت خوبی برای استفاده از ظرفیت های موجود فراهم کرده است.

مدیر عامل سازمان فضای همدلی حاکم بر جزیره را در تمامی حوزه ها فضایی مثال زدنی برشمرد و عنوان کرد: با همیاری ائمه محترم جمعه و جماعات، اعضای شورای تامین، سیستم قضایی امنیتی همچنین دستگاه اجرایی و حوزه های سرمایه گذاری در کنار یکدیگر برای حل مشکلات از ابتدای همه گیری کرونا تا کنون گام برداشتند که برخلاف فشار تحریم ها و شیوع ویروس و با تمام سختی ها، خوشبختانه از این شرایط در حال گذر هستیم و برای ادامه فعالیت های جزیره کیش سختگیری ها نسبت به گذشته بیشتر شده است.

مظفری با بیان اینکه جزیره مرجانی کیش در حوزه های مختلف پایلوت اجرای بسیاری از طرح ها است بر تلاش مجموعه سازمان منطقه آزات کیش برای دستیابی به جایگاه های نخست تاکید کرد.

وی با تشریح فعالیت های عمرانی و اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: 60 هتل در حال ساخت و 52 هتل فعال در سطح جزیره کیش موجود است که در کنار این مراکز اقامتی باید به طرح های گردشگری، بوم گردی ، ورزشی و دیگر نیازهای گردشگران توجه بیشتری داشته باشیم.

مظفری افزود : با تلاش همکاران ما و لطف خداوند متعال مرکز نوآوری راه اندازی شد و مراکز علمی دانشگاهی کشور تمایل به استقرار در این مرکز را اعلام کرده اند که این امر موجب پیشرفت این منطقه آزاد در جذب شرکت های دانش بنیان و دستاوردهای خوب در زمینه دانش، نوآوری و فن آوری ها شده است؛بر مبنای تفاهم نامه های علمی امضا شده که شاید تعداد آنها به نظر عجیب می رسید نیز اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است به گونه ای که علاوه بر حضور دانشگاه های معتبر کشور در جزیره، دانشگاه های شهید بهشتی ، تربیت مدرس، علم و صنعت، علم و فرهنگ و جهاد دانشگاهی نیز به مجموعه فعالیت های علم و فن آوری کیش پیوستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: تنها مجموعه در کشور هستیم که با معاونت علمی ریاست جمهوری؛ معاونت پژوهشی و بین الملل وزارت علوم، پایگاه علم و فن آوری تفاهم نامه امضا کردیم که خود آغاز بهره برداری دقیق و مطلوب از این موضوعات و فرصت های پیش رو است.

مظفری در بخش دیگر از سخنان خود در خصوص پیشرفت در حوزه هوایی گفت: هواپیماهایی که قابلیت نشستن روی آب را دارند در قالب ایر تاکسی خریداری و برنامه ریزی برای انتقال آنها به کیش انجام شده است و قطعا این موضوع مورد توجه گردشگران قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه جزیره نباید تنها محل برگزاری نمایشگاه ها و همایش ها باشد افزود: سال گذشته پس از برگزاری مسابقات غواصی ارتش های جهان تفاهمنامه استقرار دبیرخانه دائمی این رویداد در کیش امضا و تصویب شد، از سوی دیگر با برگزاری نمایشگاه صنایع پتروشیمی در کیش مقرر شد برای زمینه سازی استقرار دبیرخانه دائمی نمایشگاه مربوطه، کنسرسیومی متشکل از دست اندرکاران صنایع پتروشیمی و تولیدکنندگان ملزومات داخلی، مصرف کنندگان، بانک صادرات، معاونت علمی ریاست جمهوری برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و سازمان منطقه آزاد کیش برای استقرار دادن شرکت های دانش بنیان صنعت پتروشیمی در مرکز نوآوری و بستر سازی این موضوع ایجاد شود.

وی افزود: طی یکی از جلسات این حوزه که در دفتر تهران برگزار شد، عنوان شدکه حدود 12 هزار میلیارد تومان بین انجمن تولید کننگان صنایع و قطعات پترو شیمی قرار داد بسته شده است که این خود بیانگر تعاملات مثبت در برقراری ارتباط فعالان حوزه پتروشیمی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بخش پایانی عنوان کرد: ما مجموعه ای هستیم که همه در کنار هم باید از ظرفیت ها استفاده کنیم و فرصت هایی نیز برای توسعه بیشتر و تحقق اهداف ایجاد کنیم تا با تلاش و اهتمام مسئولان و فعالان اقتصادی وساکنان این جزیره زیبا و همت والا و اراده سایر نهادها و دستگاه های کلان سیاست گذاری و اجرایی کشور، ارتباطات در سطح کلان نهادهای سیاست گذاری تقویت شود به این مهم دست یابیم.

مظفری در تشریح برنامه های روز کیش گفت: در روز کیش شاهد بهره برداری از 5 طرح عمرانی ازجمله هتل آرامیس پلاس، بازگشایی ساحل برج دوقلو و بهره برداری از اسکله تفریحی مارینا ، بهره برداری ازساحل پارک دلفین هاو دو پارک در منطقه نوبنیاد 2 و 3 ، و حفاظت کاتودیک در بندرگاه تجاری کیش خواهیم بود.

گشایش رسمی پارلمان زنان یکی از برنامه های ارزشمند روز کیش است، پارلمانی که در قالب یک مجمع مشورتی، مطالبات زنان جامعه را بررسی و بومی سازی می کند. همچنین طرح ملی توسعه مشاغل خانگی زنان که در راستای توانمند سازی بانوان ،ایجاد اشتغال پایدار و بهبود شرایط اقتصادی خانواده ها و تقویت کسب و کارهای خانگی در کیش اجرامی شود.

وی افزود: در روزکیش، رونمایی از طرح مسکن ملی، سوگند نامه محیط زیستی کیش هم رو نمایی خواهیم کرد که مهم ترین هدف آن جلب مشارکت و ترغیب ساکنان و گردشگران به صیانت ازمحیط زیست و ترویج این فرهنگ درمیان جامعه است. تاکیش الگویی بی نظیر درعرصه حفاظت ازمحیط زیست باشد.

مظفری اظهار داشت: رونمایی از دومین ویژه نامه جزیره کیش مجله معماری و ساختمان تهیه شده در معاونت عمرانی را خواهیم داشت که فعالیت ارزشمندی در جهت ارتقاء صنعت ساختمان و حفظ معماری بومی این منطقه خواهد بود و رونمایی از طرح جامع و رویداد نوآورانه " اینجا فرداست" که هدف آن احیای برند کیش و تجمیع محتوا درعرصه ملی و تقویت فرامنطقه ای نشان و هویت کیش درفرصت های پایانی قرن 14 و آغاز قرن 15 هجری شمسی است، یکی دیگر از برنامه های بیستم آبان می باشد.

وی با اشاره به لینکه در روز کیش به دلیل رعایت دستورات ستاد ملی کرونا در شرایط فعلی اجرای همه برنامه ها امکان پذیر نیست و تنها بخش هایی از آنها اجرا خواهدشد عنوان کرد: مراسم رونمایی دومین ویژه نامه جزیره کیش که در قالب مجله معماری و ساختمان تهیه شده و همچنین مراسم افتتاح دوچرخه های هوشمند واستفاده رایگان از آنها، دیگر برنامه های مد نظر در روزکیش است.

در این نشست، سید محمدرضا مداح مشاور مدیر عامل و مدیرکل حوزه مدیرعامل، ابوالفضل طیبی مدیرعامل شرکت عمران و خدمات، سید علیرضا علوی رضوی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان و جمعی از اصحاب رسانه کیش حضور داشتند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.