فرمانده نیروی انتظامی و پایگاه دریابانی ویژه کیش از کشف بیش از ۱۵۰ کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون در این جزیره خبر داد و گفت این میزان در مقایسه با سال گذشته ۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش صبح کیش، فرمانده نیروی انتظامی کیش امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت شهادت دانشمند هسته ای دکتر فخری زاده، به اجرای طرح های امنیت اجتماعی از اول آذر ماه در جزیره کیش اشاره کرد و گفت: در این مدت ۷ طرح اصلی در پارک‌ها، اسکله و دیگر تفرجگاه‌ها اجرا شده که در نتیجه یکی از این طرح‌ها ۱۵ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است. همچنین  در این خصوص ۴ قاچاقچی و ۱۰  خرده فروش در پارک‌ها و نقاط آلوده جمع‌آوری و دستگیر شده‌اند. ۵ طرح پاکسازی نقاط آلوده نیز اجرا شده که در این طرح‌ها ۱۴ نفر معتاد و ۱۰ نفر ولگرد دستگیر و برای  سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شده اند.

به گفته سرهنگ علی اصغر جمالی از ابتدای سال تا کنون ۱۵۲ کیلوگرم مواد مخدر در جزیره کیش کشف شده که این میزان نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با اشاره به تشدید طرح مبارزه با سرقت نیز گفت: طی دو طرح ۱۹ نفر سارق دستگیر شده‌اند و ۱۳ قلم انواع کالاهای سرقتی به مالباختگان برگردانده شده است.

جمالی در ادامه در خصوص برنامه های پلیس راهنمایی و رانندگی به منظور کنترل وضعیت ترافیکی جزیره گفت: ۳۹ دستگاه موتور شارژی و ۴۴ دستگاه خودرو که در پیست دوچرخه تردد داشته‌اند اعمال قانون و ۱۱ دستگاه خودرو و ۳۹ دستگاه موتور نیز در پارکینگ متوقف شده اند.

وی در ادامه از نظارت بر محدودیت‌های اعمال شده در خصوص کرونا سخن گفت و افزود: از ابتدای آغاز طرح سراسری ممنوعیت تردد، ۱۰ واحد صنفی متخلف پلمب شده‌اند. تمامی واحدهای صنفی به ویژه از ساعت ۲۱:۳۰ که ممنوعیت وجود دارد با همکاری مرکز توسعه سلامت مورد رصد و پیگیری قرار می‌گیرند. یادآوری می‌کنم تمامی طرح های اجرایی در چهارچوب قانون و بر اساس مطالبات مردمی است و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با افراد متخلف مقابله خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین به تداوم طرح ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی اشاره کرد و گفت:  درا ین طرح با افراد هنجارشکن در سواحل و تفرجگاه‌ها و پارک‌ها و کسانی که سگ حمل می‌کنند برخورد می‌شود؛ همچنین از بانوان گرامی تقاضا می‌کنیم که پوشش مناسب و اسلامی را در هنگام ورزش یا دوچرخه سواری رعایت کنند؛ در غیر اینصورت به شدت برخورد خواهد شد. چرا که در ستاد احیای امربه معروف روی این موضوع تاکید شده است.

وی خطاب به فعالان اقتصادی که اقدام به بهره برداری و به کارگیری کارگران در جزیره می‌کنند گفت: کارفرمایان حتماً به بررسی  سو پیشینه افراد اقدام کنند و از بکارگیری افراد سابقه دار و شرور و افرادی که مساله دار هستند و باعث هنجارشکنی در سایر نقاط کشور شده‌اند خودداری کنند تا امنیت کیشوندان و جزیره حفظ شود.

جمالی در خصوص قاچاق سوخت نیز گفت: همکاران ما موفق شده‌اند تاکنون ۳۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف کنند که نسبت به سال گذشته افزایش بیشتری داشته است.متأسفانه قاچاقچیان از سواحل استان‌های مجاور اقدام به سوخت گیری می‌کردند و سوخت را به کشورهای مجاور می فروختند .

جمالی در انتها به تمام کسانی که قصد هنجارشکنی در جزیره را دارند، اخطار و تذکر جدی داد و گفت: من این قول را می‌دهم که همکاران بنده در همه نقاط جزیره به صورت ۲۴  ساعته حاضر هستند و اجازه هنجارشکنی را نخواهند داد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.