داستان گرانی میوه در کیش داستان امروز و دیروز نیست و سالهاست که ساکنان کیش از گرانی میوه رنج می‌برند و البته صدایشان هم به جایی نرسیده است. میوه تازه روزانه از شیراز و تهران با هواپیما و کامیون‌های حمل بار وارد جزیره می‌شود و داستان گرانی از اینجا آغاز می‌شود.

به گزارش صبح کیش، داستان گرانی میوه در کیش داستان امروز و دیروز نیست و سالهاست که ساکنان کیش از گرانی میوه رنج می‌برند و البته صدایشان هم به جایی نرسیده است. میوه تازه روزانه از شیراز و تهران با هواپیما و کامیون‌های حمل بار وارد جزیره می‌شود و داستان گرانی از اینجا آغاز می‌شود.
قصه سریالی افزایش قیمت‌ها آن هم در فصل برداشت میوه‌های فصل همچنان ادامه دارد.
میوه فروشان، اجاره مغازه، حقوق کارگر، هزینه حمل بار، هزینه حمل و نقل، آب وبرق و دورریز و البته دست دلالان را دراین افزایش قیمت بی رویه موثر می‌دانند و همچنین جای خالی نظارت که بر آزادی عمل و سود جویی بی رویه بعضی افراد دیده می‌شود.
با نگاهی به نرخ میوه‌ها در کیش به راحتی می‌توان متوجه شد که این نرخ تورم کاری به درآمد جامعه ندارد و به صورت خودجوش در مسیر سربالایی بی توجهی حرکت میکند.
پای این گرانی هم به تریبون نماز جمعه باز شد و امام جمعه کیش بر لزوم کنترل و نظارت بر قیمت میوه و تره بار تاکید کردند.
ساکنان کیش منتظر تحقق وعده چند ساله مسئولان برای ساخت بازار میوه و تره بار هستند که هنوز به جایی نرسیده است بازاری که متولی ساخت آن شرکت عمران، آب و خدمات است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.