رئیس اداره محیط زیست کیش با اشاره به افزایش جمعیت کلاغ‌های هندی گفت: هدف از بین بردن این پرندگان نیست و تنها کنترل جمعیت کلاغ‌ها در جزیره مد نظر است.

به گزارش صبح کیش، رئیس اداره محیط زیست کیش با اشاره به افزایش جمعیت کلاغ‌های هندی گفت: هدف از بین بردن این پرندگان نیست و تنها کنترل جمعیت کلاغ‌ها در جزیره مد نظر است.

مریم محمدی با اشاره به اينكه کلاغ‌ها معضلاتی را در كيش به وجود آورده و محیط زیست را تهدید می‌کنند، گفت: روش‌های مختلفی را با همکاری شرکت عمران، آب و خدمات پیش گرفتیم تا لانه‌های این پرندگان تخریب و درختان بلندی که مناسب لانه‌سازی این پرندگان است کوتاه شوند.
وی افزود: شکار کردن كلاغ هاي هندي یکی دیگر از راهكار‌های کم کردن جمعیت آنها است و شکار آنها را به صورت آزمایشی انجام داده تا مشخص شود بازده آن به چه صورت بوده و روزانه چه تعداد کلاغ را می‌توان شکار کرد.
محمدی با بيان اينكه شکار کلاغ‌ها آخرین راهكار از سوی محیط زیست کیش است، از گروه‌ها و حامیان حیوانات تقاضا کرد تا در صورت ارائه راهكار بهتر در این خصوص ارائه کنند.
بر اساس نظر کارشناسان محیط زیست، از آسیب‌های ناشی از ازدیاد جمعیت کلاغ‌ها می‌توان به نا امنی آسمان کیش برای عبور سایر پرندگان، تخریب لانه و شکار سایر گونه‌های پرندگان، کاهش شدید جمعیت گونه‌های بومی، عدم تغذیه پرندگان شکاری، رقابت بین جمعیت کلاغ و سایر گونه‌ها، اشغال زیستگاه‌ها، آسیب جدی به نوزادان آهوان و لاک‌پشت‌های دریایی و جوجه‌های اشاره کرد.
🔹ريختن زباله ها در سطل‌های داراي در ، پوشاندن فضا‌های خالی موجود در نمای بیرونی ساختمان‌ها، فرهنگ سازی، تخریب لانه‌های این پرندگان، تولید صدای پرندگان شکاری و پخش آن در محیط، از جمله اقدامات و راهکار‌هایی است که می‌تواند از پراکنش و افزایش جمعیت این گونه‌ها در جزیره كمك كند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.