از فردا تا اواسط هفته جاری افزایش سرعت باد‌های جنوب شرقی دردریای عمان و تنگه هرمز سبب متلاطم شدن این مناطق دریایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، حمزه نژاد گفت: در ساعات صبح مه رقیق صبحگاهی پدیده غالب سواحل و جزایر استان است و با وزش باد‌های جنوب شرقی دریا کمی مواج خواهد بود كه توصیه می‌شود تردد شناور‌های سبک با احتیاط انجام شود.

وي افزود: تحت تاثیر فعالیت سامانه فصلی، در ساعات بعد از ظهر و شب در مناطق مرتفع و مستعد استان (بویژه محدوده شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد، بستک، ارتفاعات پارسیان و ارتفاعات بخش مرکزی) رشد ابر، رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ، تند باد لحظه‌ای با احتمال گرد و غبار و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی پیش بینی می‌شود و توصیه می‌شود از قرار گیری در حریم و مجاورت مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

كارشناس اداره كل هواشناسي هرمزگان گفت: از فردا یکشنبه تا اواسط هفته جاری افزایش سرعت باد‌های جنوب شرقی دردریای عمان و تنگه هرمز سبب متلاطم شدن این مناطق دریایی خواهد شد. توصیه می‌شود دراین مدت شناور‌های سبک از تردد دریایی خودداری نمایند و تردد سایر شناور‌ها با احتیاط انجام شود.

از نظر دمایی نیز از روز یکشنبه با افزایش رطوبت هوا، کاهش نسبی دما در استان پیش بینی می‌شود.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.