برای رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی روزانه ۲۲ نوآموز بدو ورود به دبستان در کیش سنجش می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، پرویز حیدری راد، گفت: نوآموزان پیش دبستانی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی زیرنظر پزشکان مرکزتوسعه سلامت و کارشناسان اداره آموزش و پرورش کیش سنجش می‌شوند.

وی افزود: هرساله مجوز طرح سنجش نوآموزان از ۲۲ تیر صادر می‌شد و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این مجوز از اول شهریور صادر شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: در روز‌های اول اجرای این طرح روزانه ۴۲ نوآموز سنجش می‌شدند و در حال حاضر این تعداد را به ۲۲ نفر کاهش داده ایم.

حیدری راد گفت: هر نوآموز به مدت ۲۰ دقیقه و براساس ضوابط بهداشتی از سوی کارشناسان و پزشکان سنجش می‌شود.

وی افزود: برای ارائه خدمات بهتر به نوآموزان و خانواده‌ها سنجش سلامت در ۲ نوبت صبح و عصر انجام می‌شود.

پرویز حیدری راد گفت: با توجه به برگزاری آزمون‌های پایان سال تحصیلی دانش آموزان در جزیره کیش براساس شیوه نامه‌های بهداشتی این طرح نیز زیر نظر کادر بهداشت و درمان مرکز توسعه سلامت کیش و ناظران سازمان منطقه آزادکیش درحال برگزاری است.

وی گفت: براساس دستورالعمل‌های کشوری تابع قانون هستیم و با حساسیت هرچه تمام ازجان دانش آموزان مواظبت می‌کنیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: این اداره آمادگی برای اجرای سه وضعیت حضوری و نیمه حضوری و غیرحضوری را دارد.

حیدری راد گفت: براساس اعلام رئیس جمهور مدارس از مهر آغاز می‌شود و فعلا غیرحضوری است.

وی درباره شهریه‌های مدارس غیردولتی نیز گفت: شهریه‌ها باید به تایید وزارت آموزش وپرورش برسد و مدیران موظف به نصب شهریه‌ها درتابلو اعلانات مدارس هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: خانواده می‌توانند در صورت مشاهده تخلف از سوی مدارس و اخذمبالغ بیشتر از شهریه‌های مصوب به اداره آموزش و پرورش شکایت کنند.

حیدری راد با اشاره به احداث سه مدرسه در کیش، گفت: دو مجموعه از این مدارس ۱۰ کلاسه است که یکی با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل اختلاف با پیمانکار طرح مسکوت مانده است و بعید است تا مهر امسال به پایان برسد.

وی گفت: یکی دیگر از مدارس نیز به دنبال انتخاب پیمانکار است و مدرسه سوم هم با پیگیری‌های امام جمعه و خیران درحال ساخت است.

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: براساس جلسه‌ای که با سازمان برگزار شد مقرر شد تا ۵ سال آینده براساس نیاز آموزش و پرورش نسبت به تجهیز و تحویل ۱۰ مدرسه اقدام شود.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.