دستور استاندار هرمزگان به فرمانداران و دستگاه های عضو ستاد فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استان و شهرستان ها:

ستاد مقابله با بحران شهرستان ها با توجه به اعلام وضعیت قرمز دریایی و هشدار سطح نارنجی جوی در هرمزگان در اسرع وقت تشکیل شود/وضعیت شهرستان ها به صورت منظم به واحد هشدار سریع اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام شود.

 به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،دستور استاندار هرمزگان به فرمانداران و دستگاه های عضو ستاد فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استان و شهرستان ها:

ستاد مقابله با بحران شهرستان ها با توجه به اعلام وضعیت قرمز دریایی و هشدار سطح نارنجی جوی در هرمزگان در اسرع وقت تشکیل شود/وضعیت شهرستان ها به صورت منظم به واحد هشدار سریع اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام شود.

ضمن حفظ آرامش با آمادگی کامل، تمهیدات لازم برای بسیج منابع و امکانات، تجهیزات و ماشین آلات عمرانی و خدماتی به‌ویژه در مناطق دارای خطر پذیری بالا پیش بینی شود.

ضرورت اطلاع رسانی و اعلام هشدار به موقع از طریق صدا و سیما و رسانه های محلی*

استاندار هرمزگان با اشاره به اعلام وضعیت قرمز دریایی و هشدار سطح نارنجی جوی از سوی اداره کل هواشناسی هرمزگان، دستوراتی را خطاب به فرمانداران و دستگاه های عضو ستاد فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استان و شهرستان ها صادر کرد.

دکتر فریدون همتی با اشاره به هشدار وضعيت قرمز دریایی و هشدار سطح نارنجی جوی و تقویت طوفان حاره ای طی روزهای آینده که منجر به ناپایداری وضعیت جوی و دریایی قابل ملاحظه، تندبادهای شدید لحظه ای، رگبار باران و رعد و برق با احتمال تگرگ و افزایش ارتفاع موج بین سه الی چهارمتر در مناطق ساحلی و فراساحلی می شود، به فرمانداران سراسر استان و رؤسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان ها دستور داد، ضمن حفظ آماده باش کامل و ارسال هشدارهای هواشناسی به دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و دهیاری ها، تمهیدات و پیش بینی لازم را برای بسیج منابع و امکانات، تجهیزات و ماشین آلات عمرانی و خدماتی به‌ویژه در مناطق دارای خطر پذیری بالا انجام دهند.

وی افزود: ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مقابله با بحران شهرستان ها باید در سریع ترین زمان ممکن برگزار و وضعیت شهرستان ها به صورت منظم به واحد هشدار سریع اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام شود.

استاندار هرمزگان، همچنین مدیران کل بنادر و دریانوردی و شیلات هرمزگان را مکلف به ارسال آنی هشدارهای هواشناسی به واحدهای زیرمجموعه و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه کرد و گفت: اطلاع رسانی لازم در خصوص عدم تردد شناورها در محدوده فعالیت طوفان قدرتمند حاره ای باید انجام شود.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.