مدیرعامل شرکت تلفن همراه کیش گفت: امسال به منظور ارتقای کیفی خدمات اینترنت و بهره گیری از فرصت جام جهانی ۱۱ سایت تلفن همراه جزیره به ۵G تجهیز شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، محمد عزیزی اظهار داشت: پیش بینی می شد در سال ۲۰۲۲ اپراتورهای تلفن همراه در مسیر توسعه نسل پنج اینترنت همراه گام بردارند و تا کنون ۱۷۵ اپراتور از ۷۵۰ اپراتور جهان شبکه های تجاری ۵G را راه اندازی کرده اند.
وی اضافه کرد: شرکت تله کیش نیز در راستای سیاست های دولت سیزدهم و سازمان منطقه آزاد کیش در راستای استفاده حداکثری از فرصت جام جهانی قطر توسعه زیرساخت های این فناوری در جزیره را در دستور کار خود قرار داده است.
وی اضافه کرد: تا کنون ۱۱ سایت تلفن همراه این جزیره به این زیرساخت تجهیز شده و تا قبل از آغاز مسابقات جام جهانی تعداد سایت های مجهز شده به نسل پنجم اینترنت همراه به ۲۵ مورد می رسد.
عزیزی یادآور شد: هم اکنون در ۱۱ سایت تجهیز شده کاربران گوشی های شیائومی و هواوی قابلیت بهره مندی از این نوع خدمت را دارند و گوشی های برند سامسونگ نیز به زودی امکان دریافت اینترنت نسل پنجم را خواهند داشت.
وی یادآور شد: در صورت رفع مشکلات تحریم گوشی های اپل نیز با نصب تجهیزات لازم امکان دریافت این نوع خدمت را نیز خواهند داشت که شرکت تله کیش در راستای رفع این چالش پیش رو برای خرید تجهیزات مورد نیاز این نوع گوشی ها اقدام می کند.
مدیرعامل شرکت تلفن همراه کیش افزود: تجهیزات مورد نیاز این خدمت توسط اپراتورهای مختلف تلفن همراه از جمله تلفن همراه کیش، همراه اول و ایرانسل در این سایت ها خریداری و نصب شده و ۱۳ سایت در دست اقدام نیز توسط این اپراتورها در حال تجهیز است.
وی با بیان اینکه در مرحله اول سعی شده سایت های تلفن همراه مناطق پر تردد این جزیره به ۵G تجهیز شود گفت: آدرس این سایت ها شامل جنب بیمارستان کیش، میدان ساحل، جنب پلاژ آقایان، جنب رستوران میرمهنا، جنب فرودگاه کیش، خیابان هرمزگان، خیابان رودکی و بلوار اندیشه است.
قرار است کیش براساس برنامه جزیره فوتبالی در قالب ۲۲ رویداد مختلف ملی و بین المللی از علاقه مندان به فوتبال همزمان با مسابقات جام جهانی پذیرایی کند.
مرداد امسال برنامه عملیاتی توسعه ۵G در راستای پیاده سازی بستر های لازم برای ایجاد شهر الکترونیک در این جزیره تصویب و به اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ارتباطی ابلاغ شده است.
اتصال مستقیم کابل فیبرنوری ۴۸ کور تله کیش به تجهیزات شرکت ارتباطات زیرساخت، ایجاد مرکز پشتیبان زیرساخت کشور در جزیره جهت حفظ و پایداری ارتباطات با سرزمین اصلی، تکمیل اتصال سایت های تجمیعی به شبکه فیبرنوری کیش، نصب و راه اندازی تجهیزات ارتباطی و تقویت کننده جدید در هتل های منتخب و مراکز تجاری ویژه کیش از مصوبات شورای راهبردی توسعه شبکه ۵G در این جزیره است.
راه اندازی شبکه ارتباطی ۵G به تعداد ۴۰ عدد توسط اپراتور های تلفن همراه، ارائه سیم کارت گردشگری، عقد قرارداد رومینگ دیتا برای مشترکین اپراتورهای خارجی ورودی به کیش و تقویت پوشش درون ساختمانی و برون ساختمانی نقاط منتخب از دیگر مصوبات شورای راهبردی است که اپراتور های ارائه دهنده خدمات ارتباطی ملزم به عملیاتی کردن این موضوعات پیش از آغاز رویداد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستند./ایرنا

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.