کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: شرایط ناپایدار دریایی تا دوشنبه ۲۱ آذر به ویژه در خلیج فارس پیش بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، مجتبی حمزه نژاد گفت: امروز وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی بر روی خلیج فارس، بخش‌هایی از تنگه هرمز و غرب دریای عمان بویژه در ساعات بعدازظهر و شب، پیش بینی می‌شود و سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

وی افزود: بیشینه سرعت باد بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱.۵ متر خواهد رسید.

حمزه نژاد گفت: توصیه می‌شود شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد در آب‌های خلیج فارس خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها انجام شود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: در آسمان استان نیز رشد و گذر ابر رخ خواهد داد و وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد در برخی نقاط احتمال دارد.

وی افزود: ساعات قبل از ظهر امروز همچنین ساعات بامداد تا ظهر فردا شنبه ۱۹ آذر، در مناطق شرقی و مرکزی استان و شمال تنگه هرمز افزایش سرعت باد‌های شمال شرقی با احتمال گرد و غبار و کاهش موقتی کیفیت هوا پیش بینی می‌شود و محدوده دریایی بندرعباس، قشم، هرمز، هنگام و لارک نیز متلاطم خواهد شد.

حمزه نژاد تصریح کرد: فردا سامانه‌ای بارشی از سمت غرب، استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و تا پایان وقت یکشنبه سبب رگبار باران و رعد و برق در جزایر خلیج فارس، مناطق غربی، مرکزی و برخی نقاط استان خواهد شد.

وی افزود: در این مدت از لحاظ دمایی، نوسانات دمایی تغییرات ۱ تا ۳ درجه‌ای خواهد داشت.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.