مدیرعامل جدید سازمان منطقه ازاد کیش سبد معیشتی ساکنان، حراست از سرمایه سرمایه گذاران، کنترل آسیب‌های اجتماعی و ارتقای جایگاه فرهنگی کیش را از مهمترین برنامه‌های خود برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،امام جمعه کیش در مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش، با تشریح آسیب‌های وارده به جزیره کیش به دلیل نبود ثبات مدیریتی، گفت: دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد باید با حمایت کامل از مدیران عامل و ثبات در مدت زمان مدیریت آن‌ها و بازگرداندن مزایای قانونی این مناطق، به رشد و توسعه مناطق آزاد کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی نیاز افزود: یکی از الزامات کیش برداشته شدن نگاه سیاسی از آن و ترسیم چشم انداز‌های گردشگری و اقتصادی، حمایت از نیرو‌های خوب مدیریتی و انقلابی است تا هم نگاه فرهنگی به جزیره کیش تقویت شود و هم جلوی گرانی‌های افسارگسیخته در جزیره کیش گرفته شود.

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش هم با تاکید بر اینکه باید با واقع بینی و تلاش مضاعف فرصت‌های از دست رفته در کیش را جبران کرد، گفت: تعریف فرصت‌های گردشگری، حمایت قاطع و کامل از سرمایه گذاری، ارائه خدمات بیشتر به مردم و تعریف فرصت‌های اشتغال زا می‌تواند جزیره کیش را در کشور متمایز کند.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش نیز در این مراسم موفقیت بخش خصوصی، رونق کسب و کار‌ها و اقتصاد را در گرو وجود بخش حاکمیتی قدرتمند و مقتدر برشمرد.

رحمان سادات نجفی با بیان اینکه مدل حاکمیتی مناطق آزاد در کشور تنها مدل منحصر به فردی است و بدون بودجه دولتی اداره می‌شود، گفت: مناطق آزاد با درآمد و هزینه مدیریت می‌کنند و نمی‌توانند در تضاد با منافع بخش خصوصی عمل کنند، بنابراین بخش خصوصی موفق با رونق کسب و کار و اقتصاد موجب مدیریت مطلوب در منطقه می‌شود.

وی وجود سازمان‌های مناطق آزاد مقتدر و قوی را خواسته بخش خصوصی برشمرد و بیان کرد: ما امیدوارانه به دنبال ارتقا و پیشرفت این منطقه هستیم و در تمامی زمینه‌ها برای رونق کسب و کار‌ها و اقتصاد منطقه در کنار سازمان منطقه آزاد کیش خواهیم بود.

دبیر مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش نیز در این مراسم، گفت: بخش خصوصی قدرت و قوت خود را از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش جدا نمی‌داند و پیشرفت این منطقه را درگرو وجود سازمانی قدرتمند می‌داند و بنابراین سازمان قدرتمند نیز نیاز به بخش خصوصی بالغ و تکامل یافته برای افزایش معدل در راستای اجرای سیاست‌ها دارد.

طهمورث قاسمی درک نکردن صحیح و دقیق از ماهیت و قانون اداره مناطق آزاد را مانعی بر سر راه توسعه این مناطق برشمرد و بر جهاد تبیین در مجلس، دولت و منطقه تاکید کرد.

وی افزود: تبدیل کیش به هاب پولی و مالی منطقه یکی از مهمترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و خود نیاز به اجازه قانون گذار در برنامه هفتم دارد تا یک نهاد مستقل ناظر مالی ایجاد و در راه اندازی بانک‌های فراساحلی موثر واقع شود.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور هم با بیان اینکه ۳۷۰ بسته سرمایه گذاری به ارزش ۲۴۰ هزار میلیارد تومان برای جذب سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور تهیه شده است و آماده آغاز به کار است، گفت: در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران توانستیم تفاهم نامه جذب سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی در مناطق آزاد را به امضا برسانیم و در نوع خود کم نظیر است.

حجت الله عبدالملکی، افزود: از این تعداد بسته سرمایه گذاری، ۵۰ بسته متعلق به منطقه آزاد کیش است و این نشان از اهمیت کیش در توسعه اقتصادی است.

مشاور رییس جمهور با تشریح اینکه بیش از ۷۰ درصد تجارت خارجی جمهوری اسلامی از طریق مناطق آزاد انجام می‌شود، گفت: درصد صادرات کشور از مناطق آزاد هم یک و هفت دهم میلیارد دلار است و در کنار آن یک سوم صادرات غیر نفتی کشور هم از طریق مناطق آزاد انجام می‌شود و بر اهمیت این مناطق در رشد اقتصادی کشور تاکید دارد.

عبدالملکی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور، تراز تجاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران سال گذشته مثبت شد، افزود: تراز مثبت ۷۰۰ میلیون دلاری مناطق آزاد در سال گذشته نشاگر نگاه پویا به این مناطق توسط دولت مردمی است.

مشاور رییس جمهور با قدردانی از عملکرد سرپرست سابق سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: سعید پورزادی مدیریت خوبی در ایام نوروز داشت و امانت دار خوبی بود و به عنوان عضو تیم مدیریتی جدید نیز در توسعه منطقه اثر بخش خواهد بود.

وی رحیم سرهنگی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش را مدیری در تراز ملی توصیف کرد و گفت: این جوان ۴۰ ساله در تراز گام دوم انقلاب و یک نخبه علمی شناخته شده در تراز ملی است.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: ما به دنبال احیای ثبات مدیریتی در منطقه آزاد کیش بودیم و حکم سه ساله مدیرعامل جدید امضا شد که شاید در آینده‌ای نه چندان دور مدت زمان حضور رحیم سرهنگی در جزیره کیش به عنوان مدیرعامل به بیش از ۶ سال برسد.

مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم، گفت: مشارکت دادن عموم ذی نفعان در امر تصمیم گیری در کنار جلب اعتماد اجتماعی دو مقوله مهم برای افزایش سرمایه‌های اجتماعی در جزیره کیش است.

رحیم سرهنگی، افزود: با وحدت رویه و تعامل سازنده در کنار پاسخگویی و ایجاد شفافیت در عمل و اعمال حاکمیت قانون می‌توان اهداف تعیین شده برای کیش را محقق ساخت.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.