دین در مکتب امام جعفرصادق(ع) هیچگاه از سیاست جدا نبوده است

 مسؤول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کیش: دین در مکتب امام جعفرصادق(ع) هیچگاه از سیاست جدا نبوده است.

 مسؤول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کیش گفت: امام صادق(ع) مروج اخلاق، معرفت و سیاست در اسلام بود و در مکتب ایشان هیچگاه دین از سیاست جدا نبوده است.
به نقل از پایگاه خبری امام سجاد(ع) هرمزگان، حجت‌الاسلام میثم فراشی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق(ع) هم در عرصه علم و دانش و هم در عرصه سیاست حلقه‌های درس فراوان داشتند، گفت: امام جعفرصادق(ع) شاگردان فراوانی در حلقه‌های معرفتی تربیت کردند که مروجان مکتب اسلام در علم و دانش و سیاست بودند.
وی افزود: شاگردان امام صادق(ع) درشهرها و کشورهای مختلف برای مبارزه با ظلم و بیان معارف و حقایق زندگی اهل بیت تلاش‌های فراوانی کردند.
مسؤول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کیش افزود: امام صادق(ع) هیچگاه دین را از سیاست جدا ندانسته و در زمان خود در پی طرح‌ریزی حکومت اسلامی و مبارزه با ظلم بودند.
حجت‌الاسلام فراشی گفت: دانشجویان و روحانیون باید دوران حیات این امام را سرلوحه زندگی خود قرار داده و از علم و دانش خود در راه خدمت به اسلام و مردم استفاده کرده و با بصیرت و آگاهی نسبت به شرایط جامعه و جهان در مسیر بندگی خداوند و خدمت به خلق دست خوش جریانات و اتفاقات قرار نکرده و با این نگاه اشتباه که علم و دانش و خودسازی و عبادت از سیاست و دنیا جداست دچار تناقض نشوند.
وی با اشاره به سیره و منش و زندگی امام صادق(ع) اظهار کرد: این امام همام و دیگر ائمه در راه مبارزه برای اسلام و بصیرت‌افزایی، مبارزه با ظلم و جهالت و بیان حقایق جان خود را فدا کرده و شربت شهادت نوشیدند و امروز بر ما و جوانان سرزمین اسلامی ایران است که با الگوگیری از آنان راه ایشان را ادامه داده و بر ظلم و جور زمانه پیروز شویم

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.