دسته: مذهبی

فرمانده سپاه کیش از اعزام کاروان های راهیان نور از جزیره کیش به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور در روزهای آتی خبرداد و گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور تزریق معنویت و فرهنگ ایثار و شهادت به رگ های جامعه است.

سرگرد ابراهیم خادمی زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما از اعزام زائران مناطق عملیاتی جبهه های جنوب و غرب کشور در قالب دو کاروان راهیان نور در هفته آینده خبرداد و گفت: امسال نیز مانند سال های گذشته علاقمندان به زیارت مناطق عملیاتی جبهه های غرب و جنوب کشور در قالب دوکاروان خواهران و برادران اعزام می شوند.

وی افزود: کاروان خواهران ۲۳ اسفند ماه جزیره کیش  از جزیره کیش اعزام شده و پس از دیدار از مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور که به مدت  ۵ روز به طول می انجامد در روز ۲۷ اسفند به جزیره مرجانی باز می گردند و کاروان برادران ۲۸ اسفند ما از جزیره کیش اعزام شده و به همین میزان در سفر خواهند بود.

خادمی زاده با بیان اینکه زائران مناطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل از مسجد جامع خرمشهر ومناطق عملیاتی این شهر دیدار می کنند اظهار کرد: یادمان شهدای طلائیه، هویزه، شلمچه، اروند و یادمان شهید تندگویان از جمله مناطقی است که در این سفر روحانی زائران از آن ها بازدید خواهند کرد.

وی ادامه داد: در طول مسیر علاوه بر بازگویی روند برخی از عملیات ها و توضیح مسیرهای مشاهده شده توسط راوی کاروان برنامه های فرهنگی در طول مسیر و اردوگاه هایی که زائران در آن ها ساکن می شوند برای آنان ترتیب داده شده است.

فرمانده سپاه کیش با تاکید بر اینکه زائران باید از سلامت کامل جسمی و روحی برخوردار باشند بیان کرد: این سفر شرایط خاصی ندارد و از تمامی اقشار مردم در این سفر حضور دارند اما باید کسانی که تمایل به سفر دارند از سلامت کامل جسمی و روحی برخوردار باشند تا در طول سفر دچار ناراحتی و مشکلی نشوند.

وی با اشاره به اینکه تلاش می شود تا از میان جوانان علاقمند به آشنایی با فرهنگ جبهه و جنگ به اردوهای راهیان نور اعزام شوند تاکید کرد: علاقمندی جوانان به آشنایی با فرهنگ ایثار وشهادت این تمایل را در مسئولان ایجاد می کند که بیشترین اعزام ها از میان آنان و کسانی که برای اولین بار است به این مناطق اعزام می شوند صورت پذیرد.

خادمی زاده افزود: امروز اگر افتخار وعزتی نصیب کشور جمهوری اسلامی ایران شده است به حرمت و برکت خون شهدایی است که در طول انقلاب و۸ سال دفاع مقدس با خون خود از این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند و با ایثار جان خو نظام و انقلاب را بیمه کردند.

وی با اشاره به اینکه اردوی راهیان نور تزریق معنویت و فرهنگ ایثار و شهادت در رگ های جامعه است ادامه داد: جوانان امروز ایران اسلامی نیز باید با این شهدا، زندگی و نحوه مبارزه و دفاع آنان آشنا شوند زیرا با انتفال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های جوان است که می توانیم انقلاب و نظام را برای همیشه از دسترس دشمنان دور داشته و بیمه کنیم همچنان که پیشرفت های روز افزون ایران در مقابل تحریم های دشمنانی که سال های پس از انقلاب برای ما نقشه های بسیار کشیدند و توطئه کردند توسط همین جوانان صورت گرفته است.

این مقام مسئول در سپاه کیش با بیان اینکه جزیره کیش در تمام کشور تنها شهری است که بابت اعزام کاروان های راهیان نور هیچ وجهی از زائران دریافت نمی کند خاطر نشان کرد: این اعزام ها رایگان و با مشارکت سازمان منطقه آزاد کیش در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت می گیرد و بابت این مشارکت از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تقدیر می شود.

به گفته خادمی زاده یک گروه پنج نفره متشکل از راوی، روحانی، امدادگر، سرپرست و کادر هر کاروان را همراهی خواهند کرد.

جزیره کیش با ۹۱ کیلومتر مساحت در میان آب های نیلگون خلیج فارس هر ساله با اعزام کاروان های مختلف دانش آموزی، دانشجویی و اقشار مختلف مردم به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت و شهدای ۸ سال دفاع مقدس را در کارنامه خود دارد.

برچسب ها :