امام جمعه کیش کیش دفاع مقدس را ثروت بزرگی برای کشور به ویژه برای نسل جوان عنوان کرد و گفت :این گنج به تاکید رهبر معظم انقلاب باید استخراج و آثار ارزشمند فرهنگی در این راستا به صورت حساب شده و دقیق تولیدشود.

حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های نماز جمعه این هفته کیش با تاکید بر رعایت تقوای الهی در تمامی امور به بیانات و تذکرات حکیمانه و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور آدربایجان اشاره کرد و افزود : در این فرمایشات دو نکته حائز اهمیت است نخست لزوم توجه حکومت ها به خواسته های معنوی و دینی مردم و دیگری خطر رژیم صهیونیستی برای جهان اسلام.
وی گفت : در دیدار اخیر راهیان نور با رهبر فرزانه انقلاب نیز نکات ارزشمندی در خصوص هشت سال دفاع مقدس بیان شد و معظم له فرمودند که هشت سال دفاع مقدس گنج و ثروت فرهنگی ماست و باید این گنج را استخراج کرد .
خطیب جمعه کیش دفاع مقدس را ثروت بزرگی برای کشور به ویژه برای نسل جوان عنوان کرد و گفت : افرادی که در جایگاه های فرماندهی دفاع مقدس بودندعمرشان آرام آرام در حال سپری شدن است و به سرعت در حال گذر ، این افراد ذخایر و ثروت کشور هستند و تا دیرنشده باید آنچه را که خود دیده و شنیده اند را بنویسند و نظارت کنند.
وی با بیان اینکه باید فیلم ها و آثار ارزشمند فرهنگی و هنری به صورت حساب شده و دقیق در این راستا تولید شود افزود : برپایی برنامه ها و اردوهای راهیان نور راهی برای تذکر ایام الله به ویژه دفاع مقدس است ، در زمانی که برخی به سفرهای تفریحی و سیاحتی می روند عده ای نیز در فضای معنوی جبهه ها حضور می یابند و به دنبال دانستن مطالبی در مورد دلیر مردی ها و رشادت های جوانان این مرز و بوم هستند.
امام جمعه کیش با تسلیت سالروز وفات ام البنین(س) گفت : این بانوی بزرگوار علاوه بر تقدیم شهدایی در راه اسلام در شناخت و احترام به خانواده حضرت زهرا (س) کمال همت را داشت .
وی اظهار کرد : به بهانه سالروز وفات این بانوی گرانقدر روزی به نام تکریم از مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است که با روز تاسیس بنیاد شهید به دستور امام راحل تقارن دارد .
حجت الاسلام علیدادی گفت : مناسبت این روز تکریم از شهدایی است که هر چه داریم از آنهاست ، امنیت ، پیشرفت های معنوی ، افتخار و غرور ملی که در کشور موج می زند بخش عمده آن به پاس جانفشانی های شهداست که در روزهای سخت در میادین نبرد حضور یافتند و شربت شهادت نوشیدند.
به گزارش ایرنا ، وی با تسلت سالروز رحلت سید احمد خمینی یار صدیق و ارزشمند امام راحل گفت : آن بزرگوار عمر خود را وقف ولایت و خدمت به مردم کردند ، در دوران حیات امام راحل با صلابت هر چه تمام حضور داشتند و پس از ایشان نیز و تا آخرین لحظه های عمر پربرکتشان در خدمت رهبری و نظام بودند.
خطیب جمعه کیش به انفجار بمب و اقدام غیر انسانی در نماز جمعه تهران در سال 63 و شهادت تعدادی از نمازگزاران اشاره کرد و افزود : آنها توفیق شهادت در سنگر عبادت در راه خداوند را یافتند .
وی کشتار مردم حلبچه و بمباران شیمایی این منطقه توسط رژیم بعث جنایتکار را اقدامی غیر انسانی و جنایتکارانه عنوان کرد و افزود : در جریان این حمله پنج هزار انسان بیگناه به خاک و خون کشیده شد و نزدیک به 10 هزار نفر مجروح شدند که آثار مخرب آن نیز سالهاست برای نجات یافتگان از این حمله ،مشکلات زیادی ایجاد کرده است .
امام جمعه کیش به اهمیت انفاق در اسلام اشاره مرد و گفت : در انفاق دیگران را بر خود مقدم بدارید و در راه خدا انفاق کنید.
وی رعایت اولویت ها در انفاق را مهم بر شمرد و افزود : باید کسانی را که محترم ، نجیب تر و اهل جهاد در راه خدا هستند را در اولویت انفاق قرار داد ، اگر چه کمک به هر نیازمندی دارای پاداش اخروی است اما باید به اولویت ها توجه کرد .
خطیب جمعه کیش به تشکیل کمیته امداد به فرمان امام راحل اشاره کرد و افزود : در آستانه نوروز باید به فکر کمک به دیگران کمک به افراد نیازمند بود چرا که این اقدام شما سبب خوشحالی دیگران خواهد شد.
حجت اسلالام علیدادی به انواع انفاق اشاره کرد و گفت : انفاق هر چه مخفی تر باشد بهتر است و پاداش بیشتری نزد خداوند دارد ، گاهی لازم است انفاق را مخفی کرد . این کار مزیت هایی دارد .
وی تصریح کرد: در انفاق مخفی احترام افراد به طور کامل رعایت می شوند ، برخی از افراد دارای عزت نفس و مناعت طبع هستند و اگر چه فقیرند اما دوست ندارند کسی بداند ،کمک رسانی به این دسته از نیازمندان پاداش زیادی دارد.
خطیب جمعه کیش گفت : در انفاق های غیرعلنی و مخفی شائبه خود نمایی و ریا از بین می رود و گاه تعریف و تمجیدی که به واسطه این کمک از آدمی می شود سبب ایجاد غرور شده و انسان را به بیراهه می کشاند.
وی به مزیت های انفاق علنی نیز اشاره کرد و گفت : اگر پرداخت خمس و زکات به صورت علنی صورت بگیرد مردم به این اقدام تشویق خواهند شد ، انفاق علنی انسان را از اتهام برخی افراد خارج می سازد.
به گزارش ایرنا ،حجت الاسلام علیدادی در پایان هر دو گونه انفاق را پسندیده برشمرد و افزود : قرآن می فرماید اگر نیاز انسان را غیر علنی برطرف کنید بهتر است .

*ایجاد نشاط به قیمت انجام معصیت تمام نشود
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نزدیک شدن سال جدید اشاره کرد و گفت : با توجه سفر تعداد زیادی از گردشگران به کیش باید با نهایت احترام و تکریم با مسافران برخورد کرد ،میهمان نوازی علاوه بر اینکه بحث انسان دوستی و بشردوستانه است در اسلام نیز بر آن تاکید شده است .
حجت الاسلام علیدادی با ابراز تاسف از گرانی برخی از اجناس با توجه به نزدیک شدن به نوروز اظهار کرد : برخی از افراد برای گرانی اجناس خیز برداشته اند که این کار پسندیده نیست. اگر چه ممکن است در کوتاه مدت سود آوری داشته باشد اما در دراز مدت زیان آور است .
خطیب جمعه کیش با بیان اینکه اخباری از گرانی خدمات و سرویس دهی به مسافران از مجموعه های مختلف به گوش می رسد تاکید کرد: این اقدام پسندیده نیست مسئولان بخش های دولتی و خصوصی باید نظارت ها را بیشتر و جدی تر کنند چرا که این گرانی سبب کمرنگ شدن مسافرات ها و دلزدگی گردشگران خواهد شد.
امام جمعه کیش با بیان اینکه عده ای برای نشاط و گردش سفر می کنند افزود : ایجاد نشاط نباید به قیمت انجام معصیت و گناه تمام شود .
وی از مردم متدین و وظیفه شناس خواست تا در امر به معروف و نهی از منکر به نیروی انتظامی کمک کنند .
خطیب جمعه کیش تاکید کرد : بخش های مختلف مراقب باشند تا برای نشاط معصیت نکنند و فرهنگ و دین آسیب نبیند و معصیت به اسم شادابی در بین مردم ترویج نشود .
امام جمعه کیش گفت :اماکن عمومی متعلق به همه است ،مسئولان بخش های مختلف در حوزه فرهنگ و دیانت مراقب باشند که اگر هنجاری شکست با آن برخورد شود.
در پایان نماز جمعه و به مناسبت جشن نیکوکاری ،نمازگزاران کمک های نقدی خود را به صندوق هایی که توسط کمیته امداد امام (ره) در مصلای کیش مستقر شده بود اهدا کردند.
14 تا 20 اسفند ماه به عنوان هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است .
نماز جمعه این هفته کیش با حضور مردم مومن و تعدادی از مسئولان سازمان ها و ادارات در مصلای بزرگ جزیره کیش برگزار شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.