امام جمعه کیش گفت : انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل بسیاری از ارزش ها را احیا کرد که جهاد و شهادت در راه خدا از جمله این ارزش هاست.

حجت الاسلام حسن علیدادی یکشنبه شب به مناسبت 22 اسفند ماه سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا ،با گرامیداشت یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس و قدردانی از رشادت های آنان گفت : شهید و شهادت در اسلام و در ادیان الهی قبل از اسلام بحثی قابل توجه است .
وی افزود : انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل بسیاری از ارزش ها را احیا کرد ، ارزش هایی که تصورمی کردیم تنها مربوط به آن زمان بوده و تکرار نخواهد شد.
امام جمعه کیش یکی از ارزشهای احیا شده را جهاد در راه خدا و شهادت در این مسیر عنوان کرد و گفت : دهها ارزشی که زمانی کنار گذاشته شده بودند و انقلاب اسلامی آنها را احیا کرد.
حجت الاسلام علیدادی یاد آور شد : در فرهنگ دینی و کتب روایی از شهادت به قتل و کشتن در راه خدا تعبیر می شود اما در متون روایی اسلامی برخی از مردن ها نیز در حکم شهادت است .
وی گفت : پیامبر (ص) در این زمینه فرمودند ،' کسی که برای دفاع از مال ، خانواده ، همسایه خود که مورد ظلم واقع شده و برای خدای تبارک و تعالی وارد میدان شود ،مبارزه کند و در این راه جان دهد حکم شهید را دارد' .
امام جمعه کیش به فرموده حضرت امیرالمومنین (ع) اشاره کرد و افزود : مومن در هر حالت و ساعتی قبض روح شود در حکم شهید است .
حجت الاسلام علیدادی به ذکر روایات و آیاتی در خصوص شهید و شهادت در راه خدا پرداخت و گفت : به فرموده رسول گرامی اسلام (ص) بالاترین مرگ ها برای کسانی است که در خط مقدم حاضرمی شوند ، با دشمن می جنگند و از آنها روی بر نمی گردانند و در همین راه کشته می شوند ، جایگاه این افراد در بالاترین درجه بهشت است .
وی خریدار ، فروشنده ، متاع ، قیمت و بهاء و سند امضا ء شده را از ارکان یک معامله دانست و گفت :قرآن کریم هر پنج رکن این معامله پرسود را کشته شدن در راه خدا می داند که در این معامله خداوند خریدار و مومنان فروشنده هستند.
امام جمعه کیش، جان و مال مومنان را متاع مورد معامله بیان کرد و افزود : خداوند خریدار این متاع و بهاء این معامله بهشت است و جنس این معامله با معاملات مادی متفاوت است .
حجت الاسلام حسن علیدادی تصریح کرد سند این معامله در سه کتاب بزرگ آسمانی تورات ، انجیل و قرآن آمده است و به قبل از اسلام باز می گردد.
وی گفت : بر اساس فرموده قرآن ، آن تجارت بزرگ و پرسود و نجات دهنده از روزهای سخت پس از مرگ و قیامت عبارت است از ایمان به خدا و رسول خدا ، مجاهد و مبارز بودن و تقدیم کردن جان و مال در راه خدا و قران کریم نیز به کسانی که در مبارزه پرسود حضور پیدا کرده اند بشارت داده و درود می فرستد.
حجت الاسلام علیدادی به اوصاف کسانی که در این معامله پرسود شرکت می کنند اشاره کرد و گفت : این افراد توبه کننده ، اهل عبادت ، حمد و شکر ، رکوع و تواضع در مقابل پروردگار هستند و حد خدا را حفظ می کنند.

* عزت امروز ما مدیون خون شهداست
به گزارش ایرنا ، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کیش در این مراسم با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم از مادران و همسران شهدا گفت: حضور در این مراسم تکریم جایگاه و زنده نگاه داشتن یاد شهدایی است که جانانه در راه دفاع از عزت و عظمت کشور اسلامی در مقابل دشمنان ایستادگی کردند،دشمنانی که در راس آن استکبار که روز به روز فشارهای خود را بر جمهوری اسلامی بیشتر می کند.
سرگرد ابراهیم خادمی زاده با بیان اینکه عزت و امنیت امروز ما مدیون جانفشانی ها و دلیر مردی های جوانان این مرز و بوم است و به برکت خون آنها روز به روز این عزت بیشتر می شود ،افزود : به فرموده قرآن 'کسانی که در راه خدا کشته می شوند نمرده اند بلکه زنده اند و نزد خدای خود روزی می خورند'.
وی به تلاش دشمنان برای نفوذ در جامعه اشاره کرد و گفت : شهدای ما ره صد ساله را یک شبه پیمودند و ما امنیت امروز خود را مدیون خون شهدا هستیم .
در پایان این مراسم از مادر شهید 'علی تابش 'و همچنین یوسف انصاری مشاور مدیرعامل منطقه آزاد کیش در امور ایثارگران با اهداء لوح سپاس قدردانی شد.
مراسم تکریم و بزرگداشت شهدا پس از نماز مغرب و عشا و سخنرانی مسئولان با حضور امام جمعه اهل سنت ، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه ازاد ، فرمانده نیروی انتظامی ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم مومن در جوارشهدای گمنام در مسجد امام حسن (ع) برگزار شد.
پس از مراسم ،مسئولان در فضایی معنوی با اهدا گل و قرائت فاتحه و صلوات ، مزار شهدای گمنام را با گلاب شست و شو دادند.
22 اسفند ماه مصادف با سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی و روز گرامیداشت شهدا و همچنین مصادف با سالروز وفات ام البنین (س) و تکریم از مادران و همسران شهدا است .

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.