مردم کیش بر مظلومیت اول شهید محراب اشک ماتم ریختند

 همزمان با شهادت مولای متقیان و در دومین شب از لیالی پرفیض قدر، مردم کیش با حضور در مساجد و در مراسم معنوی احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان بر مظلومیت اول شهید محراب حضرت علی (ع) اشک ماتم ریختند .

مساجد کیش بامداد جمعه میزبان خیل عاشقانی بود که مولا و مقتدای خود امیرالمومنین علی (ع)، نخستین شهید محراب را واسطه قرار دادند و با زمزمه اسماء ذات اقدس الهی از پیشگاه خالق بی‌همتا خواستند تا به برکت این شب مبارک، قلم عفو بر گناهان آنان بکشد و بهترین ها را برای آنان مقدر کند.
در این آئین معنوی و روحانی که با حضور مردم و مسئولان برگزار شد، ضمن بیان احکام و اقامه نمازهای قضا ، زیارت عاشورا و دعای جوشن کبیر قرائت شد .
مردم متدین و مومن جزیره کیش با حضور در این آیین معنوی و با سر دادن نوای ' الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب ' و 'العفو العفو' از درگاه ایزد منان طلب آمرزش کردند و با دلهایی شکسته و چشمانی اشکبار به آستان اهل بیت (ع) عرض ارادت کردند .
مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز در شهادت شهید محراب به مداحی و مرثیه سرایی پرداختند.
پس از عزاداری ، سینه زنی و سخنرانی ،آئین به سر گرفتن قرآن با حضور حجت الاسلام مهدی طائب برگزار شد و مومنان با شفیع قرار دادن اهل بیت (ع) برای رفع گرفتاری مسلمانان ، شفای بیماران و ظهور حضرت حجت (ع) دعا کردند.
مراسم معنوی احیای 21 رمضان با حضور مردم و مسئولان در مساجد ، حسینیه ها ، هیات های مذهبی و دانشگاه صنعتی شریف در کیش برگزار شد.
براساس روایات و احادیث یکی از سه شب 19، 21 و 23رمضان شب نزول قرآن کریم است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.