دسته: اجتماعی
برنامه های سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی در جزیره کیش اعلام شد

 برنامه های سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی در جزیره کیش اعلام شد

 برنامه ها ، زمان و مکان آئین های سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی در جزیره کیش اعلام شد.

مدیر فرهنگی و آموزشی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص برنامه های ویژه ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی گفت : همزمان با سراسر کشور و به مناسبت ایام عزاداری و سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع ) و 72 یار با وفای وی برنامه های ویژه ای بر اساس سنت هر ساله در جزیره کیش با حضور هیات های مذهبی برگزار می شود.
سعید دهقان افزود: مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی جمعه شب از ساعت 21 و 30 دقیقه با حضور هیات های عزاداری در مقابل مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می شود ، همچنین آئین های عزاداری ویژه روز تاسوعا نیز ساعت 10 صبح روز شنبه هشتم مهر ماه بر روی اسکله بزرگ تفریحی کیش برگزار و نماز ظهر و عصر نیز اقامه می شود.
وی گفت : آئین سوگواری و عزاداری شب عاشورای حسینی نیز با حضور عاشقان اهل بیت (ع) از ساعت 21:30 دقیقه در میدان ساحل برگزار خواهد شد.
دهقان اضافه کرد: مراسم روز عاشورا نیز با حضور 43 هیات مذهبی به صورت متمرکز از ساعت 9 صبح با حضور مسئولان و مردم و با برگزاری برنامه های ویژه در مصلای بزرگ جزیره کیش برگزار و پس از آن نماز ظهر عاشورا اقامه می شود.
در جزیره کیش 43 هیات مذهبی همه ساله برنامه های ویژه ای به مناسبت ایام محرم برگزار می کنند و عکاسان و تصویر بردارانی از نقاط مختلف کشور لحظات ناب عاشقی را ثبت و ضبط می کنند.

برچسب ها :