دسته: اجتماعی
عزاداران حسینی در ظهر عاشورا قامت عاشقی بستند

 عزاداران حسینی در ظهر عاشورا قامت عاشقی بستند

 دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نماز ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز سالار شهیدان در مصلای بزرگ کیش اقامه کردند و بار دیگر ارادت و عشق خود را به امام حسین (ع) به نمایش گذاشتند .

 هیات های مختلف عزاداری از اقوام مختلف در قالب دسته های سینه زن و زنجیر زن که از صبح امروز یکشنبه در مصلای بزرگ کیش به عزاداری پرداختند همزمان با پخش گلبانگ اذان ، نماز ظهر عاشورا را به امامت حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش اقامه کردند.
نمازگزاران سیاه پوش و سوگوار در صفوف به هم پیوسته و منظم ،یکبار دیگر ولایت مداری و عظمت اسلام را در روز عاشورا به نمایش گذاشتند و به یاد آخرین نماز سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) این فریضه دینی واجب را که هدف اصلی نهضت و قیام امام حسین (ع) نیز برای زنده نگه داشتن دین اسلام و امر به معروف و نهی از منکر بود را به جا آوردند.
امروز ساکنان جزیره مرجانی کیش با حضور گسترده خود در عزاداری سالار شهیدان یکبار دیگر بر پیمان خود ثابت قدم ماندند تا پیرو راه امام حسین (ع) و همچنین سرباز ولایت باشند و در رویارویی با ظالمان از هیچ تلاشی فروگذار نکنند .
حضور دسته های عزاداری اقوام مختلف ایرانی در مصلای کیش از نکات قابل توجه عزاداری های ماه محرم در این خطه از کشور است ، گیلانی ها ، مینابی ها ، آذری ها ، لرها و دیگر اقوام ایرانی با تشکیل هیات های عزاداری به سبک و آئین خود سوگواری می کنند .
در جزیره کیش می توان آئین عزاداری و سوگواری شهرهای مختلف در محرم را یکجا دید .
نمازگزاران سوگوار در بین دو نماز از سخنان آیت الله احمد خاتمی عضو خبرگان رهبری بهره مند شدند ، همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز در سوگ شهدای کربلا و اسرای نینوا مرثیه سرایی کردند.
در پایان مراسم عزاداران برای ظهور حضرت مهدی (عج) ،سربلندی و عزت مسلمانان ، شفای بیماران و نابودی ظالمان دعا کردند .
مراسم عزاداری روز عاشورا با حضور آیت الله خاتمی عضو خبرگان رهبری ، سرپرست منطقه آزاد ، فرماندهان نظامی و انتظامی ، روسای سازمان ها و نهادها ، ائمه جماعات و مردم در مصلای بزرگ کیش برگزار شد.
جزیره کیش دارای 43 هیات مذهبی فعال از اقوام مختلف است .
جزیره کیش با 91.5 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس در استان هرمزگان واقع شده است.

برچسب ها :