دسته: مذهبی
جزیره کیش در سالروز رحلت رسول اکرم (ص) به سوگ نشست

جزیره کیش در سالروز رحلت رسول اکرم (ص) به سوگ نشست

 کیشوندان مسلمان همزمان با 28ماه صفر سالروز رحلت جانسوز پیامبر اکرم(ص)، رسول مهربانی ها و شهادت جانگداز امام حسن مجتبی(ع)، کریم اهل بیت(ع)، با برگزاری آیین های مختلف عزاداری به سوگ نشستند.

مردم عزادار کیش در سوگ رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت پیشوای دوم شیعیان امام حسن مجتبی(ع) بر سر و سینه زده و اشک و ماتم ریختند.
عزاداران با حضور در مساجد، تکایا و هیات های عزادادری ضمن عرض تسلیت به پیشگاه ملکوتی حضرت ولی عصر(عج) ، ارادت خویش را به خاندان اهل بیت(ع) به نمایش گذاشتند.
مردم ولایتمدار کیش با برگزاری مراسم های نوحه سرایی و مرثیه خوانی و تبیین ویژگی های برجسته زندگانی گهربار این معصومان به سوگ نشستند.
حضرت محمد(ص) در 17 ربیع الاول عام الفیل در شهر مکه چشم به جهان گشود؛ پدر پیامبر(ص)، عبدالله فرزند عبدالمطلب و مادرش آمنه دختر وهب و هر 2 از قبیله بزرگ قریش بودند.
رسول اللّه، نبی اللّه، مصطفی، محمود، امین، خاتم، مزمل، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشر، منذر، مذکر، یس و طه‏ از القاب و ابوالقاسم و ابو ابراهیم نیز کنیه پیامبراسلام (ص) است.
پیامبر مهربانی ها در سن 25 سالگی با بانوی بزرگوار اسلام حضرت خدیجه(س) ازدواج کرد و یگانه دخترش فاطمه الزهرا(س) متولد شد و با تعلیم و تربیت در مکتب وحی پیامبر با پیشوای اول شیعیان امام علی(ع) ازدواج کرد و سلسله امامت و ولایت از نسل ایشان ادامه یافت.
آن حضرت در سن 40 سالگی به مقام رسالت رسید و به مدت 23 سال عهده ‏دار امر رسالت و نبوت بود؛ پیامبر(ص) در 28 صفر سال 11 هجری قمری و در سن 63 سالگی از دنیا رفت.
امام حسن(ع) فرزند امام علی بن ابیطالب(ع) و حضرت فاطمه(س) در شب نیمه ماه مبارک رمضان سال سوم هجرت در شهر مدینه دیده به جهان گشود.
ابو محمد تنها کنیه آن حضرت و سبط ، سید، زکی و مجتبی از القاب ایشان می باشد که مجتبی معروفترین لقب دومین پیشوای شیعیان است. همچنین امام حسن(ع) از جهت منظر، اخلاق، پیکر و بزرگواری به رسول اکرم(ص) بسیار شبیه بود.
حسن بن علی(ع) بیش از چند سال از دوران جد بزرگوارش را درک نکرد، چراکه ایشان تقریبا هفت سال بیش نداشت که پیامبر اسلام رحلت کرد. همچنین ایشان پس از شهادت پدر بزرگوار خود به امر خدا و طبق وصیت آن حضرت، به امامت رسید و نزدیک به 6 ماه به اداره امور مسلمین پرداخت.
پیشوای دوم شیعیان، دارای خصوصیات اخلاقی و رفتاری بسیاری از نظر علم، تقوی، زهد و عبادت بود و به علت سخاوت بی حد به کریم اهل بیت(ع) شهرت یافت و از لحاظ بذل و بخشش و دستگیری از درماندگان نیز در عصر خود زبانزد خاص و عام بود.
سیره عملی آن حضرت در تمام شئون زندگی الگویی برای تمام زنان و مردان عالم است، چراکه بسیار شجاع و با شهامت بود به گونه ای که در جنگ های بسیاری شرکت کرده بود و هرگز ترس و بیم در وجود او راه نداشت، این امام همام در راه پیشرفت اسلام از هیچ گونه کاری دریغ نمی ورزید و همواره آماده مجاهدت در راه خدا بود.
آن حضرت در 28 صفر سال 50 هجری قمری و در 47 سالگی به شهادت رسید.

برچسب ها :