امام جمعه کیش با بیان اینکه به فرموده رهبری باید میان مطالبات به حق مردم و حرکات تخبریبگرانه تفکیک قائل شد گفت: اقتصاد مقاومتی و اقتصاد تعاونی راهکار خروج از رکود است.

حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی توجه به تحلیل های واقع بینانه مقام معظم رهبری در خصوص حوادث اخیر دردیدار با مردم قم اشاره واظهار کرد: تحلیل های بسیار مهم رهبر معظم انقلاب که مبتنی بر اطلاعات کامل، جامع و نگاه دقیق به حوادث اخیر ایشان به حوادث اخیر دارد واقع بینانه بوده و با بررسی کامل جوانب صورتت گرفته و یک جانهب بیان نشده است.

وی افزود: به فرموده رهبر انقلاب در اطراف حوادث اخیر جناح ها، روزنامه ها وشبکه های اینترنتی مختلف تحلیل هایی انجام داده اند که نقطه مشترک صحیح در تمامی آن ها تفکیک میان مطالبات صادقانه و به حق مردم و حرکات وحشیانه و تخریب گرانه عده ای معاند و پیگیری درخواست های مردم است.

امام جمعه کیش ادامه داد: اعتراض ها و درخواست های معیشتی مردم همچنان که رهبر انقلاب فرمودند همواره وجود داشته و در یکسال اخیر نیز شاده تجمع برخی از مردم در شهرها یا مجلس، به دلیل مشکلات موسسات مالی بوده ایم و نظام با بیان اعتراض ها مخالفتی ندارد و باید مسولان به این حرفه ها گوش داده و رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه اعتراضات و مطالبات مردمی متفاوت است با حرکاتی که به قرآن، اسلام و پرچم جمهوری اسلامی اهانت می کنند و منبر و مسجد و نخل امام حسین(ع) را به آتش می کشند اضافه کرد: اعتراض حق مردم است اما این حرکات شنیع در مقابل اسلام و نظام است.

خطیب جمعه کیش با تاکید بر اینکه دولتمردان باید به بهبود وضعیت بودجه و اقتصاد مقاومتی توجه کنند ادامه داد: در مقابل اعتراضات مردم، مسئولان نیز موظف هستند به درخواست های مردم رسیدگی کنند و نظام بودجه ریزی را اصلاح کنند زیرا نظام بودجه در اقتصاد کشور مهم است و اگر لازم شد و در بودجه ۹۷ سرفصلی بود که فشار مضاعفی بر مردم وارد می کند باید حذف شود.

وی با تصریح بر توجه به اقتصاد مقاومتی و گسترش تعاونی ها به عنوان یکی از راهکارهای خروج از رکود در کشور تاکید کرد: باید به اقتصاد تعاونی ها ( تعاونی تولید، توزیع و تلفیقی) به عنوان راهکاری که اقتصاد جامعه را بهبود می بخشد توجه کرد.

حجت الاسلام حسن زاده با تاکید بر اهمیت گسترش تعاونی ها در جزیره کیش خطاب به مسئولان و مدیران جزیره افزود: گسترش تعاونی ها در رفع فقر تاثیرگذار است و باید به گسترش این تعاونی به اقشار کم درآمد کمک کنیم زیرا محرومین هم حق دارند هفته ای یکبار میوه و گوشت بخورند. تعاونی های توزیع به ویژه در جزیره کیش به خوبی جواب می دهد.

وی توجه به ضعف های داخلی را دومین نکته رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم خطاب به مسئولان کشور و عناصر و فعالان سیاسی عنوان کرد و گفت: همانگونه که رهبری فرمودند؛ دشمن خارجی وجود دارد و مشکل ایجاد می کند و این یک واقعیت است و رد پای دشمن در حوادث اخیر به وضوح دیده می شود اما نباید ضعفهای خود را فراموش کنیم.

امام جمعه کیش تاکیدکرد: باید ضعفها را برطرف کنیم زیرا اگر در داخل مشکلی نداشته باشیم شبکه های معاند نمی توانند هیچگونه اثر بر انقلاب بگذرانند.

وی با بیان اینکه اگر مشکل داخل نداشته باشیم استکبار جهانی و در راس آن آمریکا هیچ غلطی نمی توانند بکنند خاطر نشان کرد: باید مشکلات خودمان را حل کنیم و از حقوق مظلومان دفاع کنیم.

وی با تبریک سالروز ۲۶ دی و فرار شاه خائن سه عامل شخصیت متزلزل شاه، نقش بی بدیل و رهبری حکیمانه امام(ره) و نقش مهم مردم دانست و با تسلیت شهادت سید مهدی حکیم به دست رژیم عراق و شهادت نواب صفوی و یارانش را به دست رژیم ستم شاهی تسلیت گفت.

 

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.