دسته: مذهبی

حضرت علی (ع) اسوه ایمان، شجاعت، عدالت وتقوا

حجت الاسلام غلامحسین حقانی امام جمعه موقت کیش درخطبه های نماز جمعه با تبریک  فرارسیدن  سیزده رجب سالروز ولادت با سعادت امیرمومنان حضرت علی (ع) با اشاره به  فضائل و ویژگیهای بی شمار آن حضرت گفت: سراسر زندگی پر برکت حضرت علی (ع) درس ها و پندهای فراوانی نه تنها برای شیعیان بلکه برای تمامی انسان های آزاده و آزادی خواه دنیا دارد .
حجت الاسلام حقانی جهاد در راه خدا و جهاد با نفس را از دیگر جنبه های زندگی امام علی (ع) برشمرد و افزود: ولادت  امیر مومنان درخانه خدا بود آن حضرت اولین فردی بود که به اسلام ایمان آورد ، اولین مجاهدی بود که در تمامی جنگ ها  در کنار پیامبر اسلام(ص) با کفار جنگید، و فردی است که در واقعه غدیر به عنوان جانشین پیامبر اسلام معرفی شدو بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) هم اولین  کسی بود که حق ولایت از او گرفته شد.
امام جمعه موقت کیش در بخش دیگری از سخنان خود به  سالروز وفات حضرت زینب کبری (س) اشاره کرد و گفت: حضرت زینب کبری (س) اسوه ایمان ،شجاعت و ایثاربود و توانست بعد از واقعه کربلا  پیام سرخ عاشورا را به گوش جهانیان برساند .
وی همچنین به 12 فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: دوزادهم  فروردین روزی است که مردم ایران به جمهوري اسلامی رای آری دادند.
وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی  امروز شاهد گسترش مردم سالاری در تمامی زمینه ها هستیم بگونه ای که در کشورهایی که امروز ادعای دموکراسی و مردم سالاری دارند به اندازه کشور ما مردم سالاری به معنای واقعی وجود ندارد.
امام جمعه موقت کیش در پایان به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در نام گذاری امسال به نام سال حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: همه مردم و مسئولان موظفند نسبت به تولید و مصرف کالای ایرانی تعصب داشته باشند تا زمینه رشد ، توسعه و اعتلای کشور را بیش از پیش فراهم کنند.

برچسب ها :